Avslutning och "Lägg Åh" 2010...

... några bilder.



Mina spelkamrater Egon och Kina. Knepet med ugnen fungerande inte.

Och mitt spel fungerade int heller i början. Hackade i backen på hål ett och hål två och toppade ett kort inspel på hål två. Och då menar jag att slå ovanpå bollen så att den hoppade två meter...
Efter det så använde jag puttern från fairway, och det gick mycket bättre.

Men vårt vinnarlag hade fått en tung start.

Jag tror att det var minst två hål där summan av allas poäng räknades och vi bara fick en poäng.
Men vi hade kul.


På hål 7 fick vi bara använda träklubbor och Egon hade otur med att hamna i bunkern med andra slaget.


Men han löste det bra. Även om jag tror att vi fixade ett Par genom att mit tredjeslag låg lite bättre till.

Men vi blev aldrig aktuella för prislistan trots en bra spurt.


Kina fiskar boll utan bollhåv ur tillfälligt vatten på hål 8. Där spelade vi Scramble.


På sista hålet var det också Scramble och dubbla poängen skulle räknas.
Egon försöker lura ut en linje för Birdieputten bland alla tuvor.

Men det blev ett Par efter att Kina sänkt min putt som var lite längre än Egons.

Vi spelade egentligen väldigt bra ibland. Men bara ibland.

Senare blev det mingel, mat, prisutdelning och Tronds underhållning.


Jag försökte värma min kamera för att bli av med misstänkt fukt.
Jag fick låna en hårtork fån tjejernas omklädningsrum. Jättebra.
Men efter en halv sekund gick propparna och det började brinna i sladden vid kontaktanslutningen.
Kortslutning eftersom sladdens isolering var skadad.

Men det blev kul mingel och god mat och prisutdelning.








Kina tackade för den gångna säsongen.


Alf, Iris och Eva vann lagspelet på samma poäng som tvåorna. Men eftersom dom bara var tre i laget så spöade dom andrapristagarna som var fyra i laget. OBS! Eva är inte med i bild.


Andrapristagarna var fler och mer pratsamma. Lät nästan som ett långt segertal.
Och det var dom värda.


Påhl var närmast hål på hål 14 och vann "fjollpriset". Ett namn på närmast hål som Tronds kockkompisar hittat på...


Och Trond berättade historier.

T ex den när ett gäng sjuksköterskor råkade slå snett och tog varligt hand om den drabbade mannen.
Han tog tacksamt emot omvårdnaden och berättade att det var tummen som gjorde så rackarns ont efter bollträffen.

Jo vi hade kul och åt gott efter en kul golfrunda i bra väder.








Och under prisutdelning och god mat stack solen fram och lockade till mer golf.

Det finns mer att berätta om en kul avslutningsgolf 2010.

En del kul, förutom att vi slapp snö, en del sorgligt eftersom Elisabeth nu avslutat sin restaurangverksamhet på banan.

Men Fredrik hade också en detaljerad och positiv redogörelse hur det ser ut för projektet med nio nya hål och ett hotell vid banan. Om det går som Fredrik berättade så kan vi spela "skargolf" på de  nio nya hålen redan nästa vårvinter. Elle åka snöskoter som Trond skämtsamt påpekade ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0