Nej det blev ingen golf i dag...

... på gund av trist väder med ihållande (men löjligt få) minusgrader, och moln som inte visste om dom  skulle regna eller snöa eller bara vara gråväder.

Så jag tog en liten promenad på byn efter att ha läst ut del 1 av böckerna som Anna skickade mig.


Byvägen är halkfri och det finns få spår av ett obefintligt snöfall


Jag tog en promenad ner mot sjön och Idre kyrka.


Efter promenadvägen vid sjön finns en härlig gammal träbåt som får sova vidare utan att någon störs eller bryr sig.

Jag som alltid varit intresserad av båtar blir så pirrig när jag ser sånt här. Vem byggde båten? Finns det fler av den båtbyggaren? Med tanke på akterspegel för motor så kan den ju inte vara alltför gammal, men intressant ändå tycker jag.


Bildgåta. En lång och snygg gärsgård mitt i byn. Var då?


Vid infarten till prästgården hade man fällt två kraftiga björkar.
Väntar man en kall vinter tro?

Och hur blir det med snön och kylan de närmaste dagarna...

Kanske man kan ana lite blötsnö bortåt Norge...

Men det blir mildare.

Kul för en envis golfare, men tråkigt för snökanoner och tidig start på skidsäsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0