Lite tidigare golf i dag...

... Alf mejlade och ville gå ut vid 11-tiden eftersom yr-prognosen varnade för snö vid 16-tiden.
Och när jag var på väg så ringde Björn som också var sugen på golf.

Jag var nere vid kyrkan och tog några bilder på dimman som höll på att lätta när solen tittade fram.





Vi hade en ovanligt spännande golftävling trots att Björn startade i en fantastiskt överlägsen stil...

Vad sägs om Bogey, Birdie, Par, Birdie, Par...

Jag startade med 8 i på första hålet efter att andraslaget prickat flaggan och studsat vinkelrätt åt höger...


Björn ser glad ut inför en möjlig andra Birdie på hål 4...


... och givetvis satte han den...



Alf och jag förväntade oss en reaktion och genomklappning, men Björn gjorde ett enkelt Par på hål 5.
Ett under banans Par efter fem hål!
Men på hål 7 hade han otur med ett bra utslag som rullade ut en halvmeter i skogen och hamnade bakom en rot.

När vi spelade hål 8 så mötte vi två glada kvinnor på hål 4

Det var Maj och Agneta som gick ut en dryg timme efter oss.

Efter nio spelade hål var Björn i ledning med 2 slag före Alf och 3 före mig.


I grustaget vid hål 12 bevakade Martin en rejäl brasa med ihopsamlat ris från Egons trädröjning på banan.

Golftävlingen började täta till sig efter hål 13.
Björn och jag låg lika och Alf var 3 slag efter.

Här är vi på hål 16 och det är fortfarande en öppen match.

Alf laddar för att passera Havet...


... och Björn laddar...

Efter att vi spelat hål 17 var ställningen:

Björn och Ulf lika och Alf 1 slag efter...

Alf slog ut först och prickade mitt i fairway. Jag slog som nummer två och landade mitt i fairway, men lite kortare än Alf. Björn prickade också fairway lite efter men till höger om min.


Snygg träffbild!

Och hur gick det? Jag skickade iväg en draw som svängde för mycket, men hamnade bra i skogen till vänster.

Mitt tredje slag prickade en tall och stannade fem meter bakom mig i skogen...

Det slutade med att Björn vann på 99 slag och Alf och jag delade andra plats på 100 slag.

Köpenhamnaren vann Björn 5 poäng före Alf som var 2 poäng före mig.

Och det har fortfarande inte börjat snöa. Kanske på fjället eftersom det kom en liten by av duggregn när vi var på hål 15, och i byn är det nu plus 4.

Kanske inte den sista golfrundan för i år trots att prognoserna pratar om kyla de närmaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0