Kul golftävling i dag...

... eller ska man säga golftävlingar?

Vi spelade Bästboll match där lägst och högst hcp bildade ett lag och vi mitt emellan bildade det andra laget.

Birger och Marko var alltså Lag 1 och Jan-Erik och Ulf Lag 2.

Men vi spelade också två andra lagtävlingar - summa Köpenhamnspoäng för laget och summa slag för laget.

Och vi spelade individuellt slag och Köpenhamnare.
Men eftersom vi har vintergreener och lägesförbättring så spelade vi utan hänsyn till hcp.

Efter nio hål tog vi en paus med lite fika och bullar, och då kom det en kort snöby.

Ställningen i matchen var 2 upp för Jan-Erik och Ulf, men Marko laddade mentalt och hoppade över både kaffe och bulle...

... och det gjorde susen. Marko låg sist efter nio hål i både slag och Köpenhamnare individuellt, men var i båda de individuella tävlingarna i ledning efter hål 17.

Vid hål 17 möttes vi av Anette och Lilly och jag tog lite bilder.


Jan-Erik hade Tim med sig och han och Lilly pussades och lekte lite när dom träffades.


Hela sällskapet samlat vid hål 17.

Matchen slutade 3/1 till Jan-Erik och Ulf.

Köpenhamnare lag vann Jan-Erik och Ulf poäng före Birger och Marko.
Slagtävlingen lag vann Birger och Marko 1 slag före Jan-Erik och Ulf.

Individuell Köpenhamnar vann Jan-Erik 3 poäng före Marko medan Birger och jag delade tredjeplatsen 2 poäng efter Marko.
I den individuella slagtävlingen delade Marko och Jan-Erik förstaplatsen med Birger trea 1 poäng efter, och jag sist 1 poäng efter Birger...

Alla tävlingarna var alltså jämna och spännande ända fram till hål 18.

Efter golfen fick jag en födelsedagspresent av Lilly...

... tack Lilly, och tack Marko och Anette.

Innan vi åkte hem så tog Jan-Erik, Birger och jag en tur upp genom tomtområdet för att kika på Jarles timmerhus.


Torvtaket på plats.


I Entrén är det högt till tak som i en kyrka.

Mäktigt timmerhus.

I morgon blir det golf igen vid tolvtiden. Alf och Birger kommer, och troligen Marko och kanske även Jan-Erik... glömde fråga Jan-Erik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0