Ja det blev en golfrunda med Alf idag.

Härligt väder utan snö men med decimetertjock is på "Havet" och sjön vid hål 15.
Och tjäle i marken som gjorde att man inte kunde slå upp en torva.

Här en bild över hål 18 när vi är på väg upp till första tee.


Alf och jag spelade en spännande match där jag ledde med ett slag och ett hål efter halva rundan.


När vi skulle spela klart hål 9 dök Lisbeth upp som publik.
Och det var nog det som kunde göra att jag äntligen tog ledningen med ett slag.

Men på hål 10 fick jag problem och hackade bort 5 slag bland träden i "Norskhålet".
Alf gjorde Bogey och Ulf gjorde 9 i...

Men efter att det svängde efter hål 11 och hål 13 så hade Alf sett fram mot att vinna hål 14 och 15.
Inför hål 15 kunde vi inte undvika att skicka iväg en issjungande studsboll över blankisen åt fel håll...


Alf i motljus där solen börjar bli låg och döljas av begynnande slöjmoln.
Men visst fick han över bollen efter ett antal studsar på den hala isen.

Alf vann hål 15 1 slag bättre än mig trots att jag nog borde ha gått ut på isen för att spela vidare på mitt hookade utslag, Men jag droppade för fruset vattenhinder. Så småningom hade vi att passera
"Havet" på andraslaget. Trots att vi låg kort för att nå över utan studs.

Jag hade tur och fick dålig träff på ett slag som gick lite för långt till vänster. Men bollen studsade upp på andra sidan på den lilla udden vid 150-pinnen.

Alf hade otur och studsade upp till höger och försvann. Ett bra slag men vi hittade aldrig bollen.

Hur som helst så hade jag ett övertag med fyra slag inför hål 18.
Alf gjorde ett Par och jag en Dubbelbogey, men jag vann alltså med två slag tillgodo.

*          *           *

Jag fascinerades av en del ganska vanliga fenomen i lufthavet när vädret är som det var idag.
Och att jag tog bilder och var fascinerad beror alltså inte på att det var en ovanlig syn, utan på att det finns en knäpp konspirationsteori som florerar på nätet, och som handlar om fullkomligt naturliga kondensstrimmor från flyget.

Det kallas "Chemtrails" och går ut på att regeringar försöker manipulera vädret eller värre saker genom att sprida kemikalier utan medborgarnas vetskap.  Länk till Wikipedia här.

Så här såg det ut i dag när vädret var det rätta för att skapa lustiga och ibland ovanligt kraftiga kondensationsstrimmor från trafikflyget.






I en del fall gav de till och med som resultat att det började bildas cirrusmoln.
Något som inte alls är ovanligt.

Men det finns många olika och mer eller mindre roliga konspirationsteorier som sprids av knäppgökar - ofta snabbt med hjälp av Internet.

För att bara nämna de som tjänar pengar på att åka runt och berätta om olika "bevis" som ska sägas förklara varför 9/11 var en finurlig sprängning av World Trade Center som initierats av USA´s regering för att kunna invadera Irak och Afghanistan...

Jag kan sjäv bevisa att Idre anfölls av utomjordingar för ett par timmar sedan.

Men dom var snälla och störde inte mig.


Moderskeppet hade gömt sig bakom träden och försökte härma månen för att ingen skulle bli misstänksam...

I morgon får vi nog lite snö, men redan på torsdag kan den vara borta igen på golfbanan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0