I dag blev det golf i härligt väder...

... men gårdagen startade med dimma och slutade med dimma. Och det var kallt.


Dimman lättade ett par timmar mitt på dagen...


... men den kom tillbaka senare.

I dag var det däremot bättre väder och plus 6. Så det blev golf med Alf.

Vi träffade Marko som redan var på plats med Anette, Lilly (vovven) och sina närmaste grannar på andra sidan Idresjön.

Jag tog en bild som hamnade i kategorin rekord i suddighet...

Marita och Christer från Sorunda tillsammans med Marko och Anette.
Lilly sitter i förgrunden.
Christer slutade med golf för cirka 50 år sedan, men kanske blev sugen på att börja igen?

I den viktiga tävlingen mellan Norge och Sverige så skiftade det hela tiden under de första nio hålen, men efter hål nio så var jag ett hål upp för första gången.

Alf bjöd på kaffe och Kvikk Lunsj
 
... en mycket större chokladkaka än den här, och med tillsats av havssalt!
Jättegott.

Marko följde med oss de sista nio hålen.

Alf gjorde Birdie på hål 3, men efter hål 13 var jag två hål upp. Vi delade hål 14 och 15.

På hål 16 fick Alf större problem än jag och jag vann matchen med 3/2.

Kul fiskafänge i "Havet" på hål 16.


Jag ropade åt Alf att han skulle släppa taget... :-)

Efteråt kom jag att tänka på att jag kunde ha ropat FORE!!!!
Men då kanske det hade gått illa... men det hade blivit några roliga bilder.

Dom jobbade bra tillsammans och fick nog upp 4 - 5 bollar på kort tid.


Jag fick också del av skörden.

Det är faktiskt riktigt kul att spela golf trots att banan ser ut som den gör.
Jag tycker nog att många har alltför höga krav på underlaget vid golfspel.

Även med perfekta fairways och greener så är ju många ändå i skogen ibland och treputtar även på perfekta greener...

Det kan bli många fortsatt roliga golfrundor än om vi slipper snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0