Fler bilder från Idre Fjäll i dag

Den utökade kapaciteten med vatten från Burusjön imponerar

Härligt att se hur snön växer fram trots en klarblå himmel...


Västtopppen...


... och nedre Västbacken.

Och långt bort i Norge är Rendalssölen vit på topparna

Mäktigt fjällmassiv där borta, men där finns inga skidliftar. Och varje gång jag tittar åt det hållet så blir jag lite smått full i skratt när jag tänker på alla som höjer Städjan till skyarna som någon sorts heligt nationalberg som inte får röras...

Jag tog också en liten tur in på Himmelfjälls tomtområde med en första skidlift på plats och snart komplett.

Nya husgrunder på gång och i bakgrunden syns den första skidbacken.
Jag tyckte mig också se att liften snart är komplett med linor och linhjul...

Men golfbanan är snöfri. Visserligen vit av frosten efter en natt med minus 10 och just nu minus 2.
"Havet" har nog en härligt sjungande nyis om man studsar över en golfboll nu.

Ingen golf i dag, men det kanske kan bli ytterligare någon runda innan snö och vinter kommer på allvar. Men just nu börjar jag att bli mer sugen på skidåkning än golf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0