Böcker

Såg ni att Älvdalens kommun gjort en satsning på ökat läsande?

Jag skrev om det tidigare och jag skrev också om böckerna som jag fick av min dotter.

"The Hunger Games", en trilogi på engelska.
När jag besökte Lodjuret i går fanns del 1 i pocketformat på svenska. En av flera böcker som man vill att ungdomar ska läsa för att bli intresserade av böcker. 

Jag lånade den trots att jag redan är framme vid de sista sidorna i del 3 på orginalspråket.
Men jag var lite nyfiken på översättningen och en del ord som jag inte förstod.  Ord som inte behövdes för att fatta innehåll och spänning.

Böckerna kan rekommenderas även för vuxna.

Jag vet inte om jag ska återlämna boken till Lodjuret, Grillen, Busstrafiken eller på annat lämpligt ställe i kommunen. Troligen lämnar jag den vidare tilll någon bekant som får avgöra var den ska hamna nästa gång.

Kommentarer
Postat av: LOUISE NYBERG

Hej!

Jag och mina vänne håller på att arrangera en golftävling på Flommens golfklubb den 12 december. Pengarna vi får in ska gå till en insamling som försöker hjälpa svårt drabbade barn i Sydafrika. Det skulle vara jätteroligt om du vill delta. Allt om golftävlingen, anmälning, priser osv hittar du på www.starforlife.se/golfforlife



Hoppas vi ses!

Louise

2010-11-24 @ 22:28:48
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0