Spännande golfmatch

Spelade med Erling i svalt väder. Plus 5 och mulet när vi startade, men plus 10 och sol så småningom.

Efter nio hål ledde Erling med 1 slag (och i Matchspel så var han 1 hål upp).

Efter elva hål ledde jag med 2 slag (och i Matcspel var jag 1 hål upp).

Men Erling gjorde en säker Birdie på hål 12. Pin High efter tre slag och han satte en säker putt från en och en halv meter trots lite svårläst vintergreen.

Inte undra på att han ser nöjd ut inför hål 13.

Nu ledde Erling plötsligt med 1 slag igen (och i Matchen var vi "All Square)

När vi slog ut på sista hålet ledde Erling fortfarande med 1 slag (och i Matchen var vi fortfarande "All Square").

Jag vann sista hålet med 1 slag och vi fick slutade alltså på exakt samma antal slag (men Matchen vann jag med 1/0).

Det visar att det kan vara kul att spela både slag och Match, men då ska man ju ha koll på läget även i Matchen medan man spelar.

Matchprotokollet har jag räknat fram efteråt. När vi spelade höll vi bara koll på totalt antal slag...

I morgon blir det troligen Nigel, Erling och Ulf klockan 10. Hur det blir med Alf minns jag inte...

UPPDATERING:    Alf kommer också fick jag nyss veta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0