Sommar, golf och tvätt idag...

Alf skickade ett mail efter att han sett en ny väderprognos, och flyttade vedkapningen till torsdag och golfen till idag.

Jag läste mailet straxt före klockan tio, och ringde Erling och Nigel.
Erling kunde ställa upp med kort varsel men inte Nigel.

Premiär från ordinarie tee.

När Erling och jag anlände till banan så hade Alf redan gått ut från hål 10.

Vi gick ut på ettan och mötte honom när vi var på hål 2 och hörde Alfs klingande drive på hål 18... Alf lämnade bollen liggande efter sitt briljanta utslag på hål 18 och följde med oss på ett nytt helvarv.

Men vi var inte ensamma på banan.
Efter hål 7 mötte vi Angela och Arne som var redo på hål 5.
Men dom fick vänta lite medan Alf och Erling lagade ringklockan vid passagen. Kläppen ramlade ur när vi pinglade.


Bakom Angela och Arne kom en ensamspelande f d byggmästare som röker pipa (en riktig krokig och vacker snugga) och har bott mest i Thailand efter sin tidiga pensionering. Tyvärr minns jag inte namnet, men han är medlem här och har också varit med om att bygga en golfbana neråt Västerås.

Vi hade intressanta samtal om hur man kan förbereda en green inför vintern när vi träffades på rangen tidigare i år. Men det här är ju saker som vår förrförre och nye greenkeeper redan vet.
Släppa upp gräset lite, lufta och dressa innan kylan och snön kommer.

Erling var inte riktigt fokuserad idag när inte Nigel var med.

Men det var nog inte Alf och jag heller... det fanns ju liksom ingen fokuserad spelpartner att mäta sig med.

Dessutom var det ett härligt sommarväder. Så vi njöt av det och slarvade med golfen. 
18 grader i skuggan efter att vi spelat nio hål. Senare blev det 20 grader och betydligt mer i solen.


På hål 16 fick Alf ett knepigt läge efter två studs i Havet.

Han fick upp bollen, men var nästan på väg att lägga sig på rygg i vattnet....

Bra jobbat Alf.

På hål 17 gjorde Alf "Hole in one", men bollen studsade bort efter flaggträffen...

OK, den var aldrig i hål eftersom den träffade flaggan lite för högt, men det var kul att höra plinget och se bollen studsa bort en bit.

Den kan ha träffat flaggstången en bit längre ner, men det blev en bättre bild med flaggan i bild.
Dessutom slapp Alf stå på knä för att peka...

Och när vi kom till hål 18 så låg Alfs boll kvar mitt i fairway. Den boll han slog nu låg på samma ställe men kanske tio meter kortare.

Jag vann tävlingen knappt före Alf. Erling var inte lika fokuserad som under de två tidigare rundorna.

Nu måste jag ner i tvättstugan och ta hand om det sista för dagen.

Men jag vill visa två bilder från Röafallen i Engerdal som Alf nyss skickat bilder på.



Tack Alf.

Lite annan fallhöjd än i Klingforsen...

Kommentarer
Postat av: Birger

Har du kollat nya hemsidan för Idrefj. gk ? (Jag spelade Gagnef idag, blev knappt av med slicen på 21 hål.)

2010-05-19 @ 19:39:03
Postat av: Uffeb

Hej Birger.

Nej jag har inte sett någon ny hemsida för banan och klubben. Har du?



Du brukar väl inte slica. Vad har hänt?

2010-05-19 @ 19:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0