Slog några bollar på rangen idag också

Erling var med och vi tog efteråt en liten promenad för att titta på hur gräset tar sig i kylan.


Framför green til hål 10 var det läckert grönt.


Green på hål 11 såg också bra ut...


Värre med green på hål 13

Efter promenaden avslutade vi med att slå några bollar mot övningsgreen vid infarten och fick en pratstund med Pipa och Gunnar som tittade förbi.
Dom åker snart till Mellbystrand för att spela golf.

Efter golfen och en Baconburgare på Lodjuret så besökte jag dansbanebygget vid hembygdsgården.

Snyggt!


Ramp mellan hembygdsgården och dansbanan. Det ska bli en dörr in till köket.


"Gubbarna" jobbar från sju på morgonen till sex på kvällen...

Och det är delvis finansierat med pengar från EU.

LEADER, det väcker gamla minnen. Jag satt en tid med i styrelsen för det första LEADER-projektet i Dalarna. Det handlade då om att utveckla idéer i Siljansregionen.

I samband med ansökan fick jag rejält på nöten eftersom jag lyckade få ihop en konkurrerande ansökan som gällde byarna längs vägarna till fjällen... lite mer likt den som nu heter "Södra fjällvärlden". Idén då var att satsa på byarna "längs vägen". De byar och samhällen som mest ser turisterna passera förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0