"Landskamp" i golf idag...

Sverige mot England/Norge, d v s Erling och Ulf mot Nigel och Alf...
...Bästboll matchspel.

Men som vanligt tävlade vi också individuellt - slag och Köpenhamnare utan hcp...

Erling var i form idag också, men efter nio hål ledde Nigel individuellt i både slag och Köpenhamnare.

I landskampen var England/Norge två upp efter fem hål, men vi kom igen, och efter nio hål var vi "All square". 

Efter hål 14 var Sverige ett upp och i ledning för första gången, men vi förlorade hål 15.

Nu väntade ett viktigt hål...

Eftersom jag fick en bra träff med drivern från ett framflyttat tee (och medvind) så studsade jag över på två. Klar fördel Sverige eftersom våra motståndare hade lite knepigar lägen.

Då plockade jag upp kameran igen.

Alf hittar en boll i strandkanten efter en stud i en tall.

Nigel bjöd på en bild med min kamera.

Norge i mitten och Sverige flankerar.
Erling till vänster ligger just nu bara ett slag efter Nigel i den individuella tävlingen.
Burr vad spännande. Undrar om Erling kan behålla fokus?

Nigel och Erling delade hål 16, och efter hål 17 var Erling ett slag före Nigel.
Och eftersom jag vunnit hål 16 och landskampen då stod ett upp till Sverige så vann vi med två upp och ett kvar att spela tack vare Erling.

På hål 18 låg Erling mitt i fairway, men Nigel hade slagit längre och lite snävar till vänster. Nigel kanske låg i skogen eller på fairway. Svårt att se. Nu var det ju bara den kampen som återstod. Kan Erling behålla fokus funderade jag...

Men Erling gick först fram för att se läget på Nigels boll innan han bestämde vad han själv skulle göra. Klokt, och ett bevis på att han fortfarande var fokuserad.

Så summan av kardemumman var att Sverige vann landskampen och Erling vann individuellt med två slag före Nigel.

När vi spelat klart kom provkörningen av bevattninge ifatt.

Kul att det tycks börja fungera och att gräset på banan växer och frodas.

Här sitter tre glada och nöjda herrar och samtalar och fikar efter avslutad runda.

Om inget speciellt inträffar så blir det en ny runda på torsdag.

Från och med imorgon blir det spel från ordinarie tee på alla hål.
Idag fuskade vi lite och spelade några hål från ordinarie tee en dag i förväg efter att ha samrått med Martin. 

I Köpenhamnaren lyckade jag förbättra en tredjeplats efter nio hål till en andraplats efter Erling.
Nigel ledde stort efter nio hål och jag föreslog att vi kunde strunta i att räkna de sista nio. Ställningen var ju ganska avgjord.

Men det är kul med Köpenhamnare, speciellt om man är fyra i bollen, det kan svänga snabbt.
Tack Nigel för att du fattat det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0