Full sommar och revanschgolf idag...

Vi spelade en ny "Landskamp".

England/Norge var två upp efter två hål.. och så var det även efter fyra hål.

Men inför hål sex var  dom bara ett upp.

Alf var nöjd efter en bra fairwayträff.


Nigel skickade ivägen en kanonbra drive.

Nu hade dom återtagit kommandot.

Jag hade ett kort utslag och studsade över bäcken på andra slaget.
Erling hamnade i bäcken på andra slaget, men vi lyckades dela hålet.

Efter nio hål var matchen "All square".

Ett upp till Sverige efter hål elva och tolv, två upp efter tretton och tre upp efter hål fjorton.
Samma efter hål femton, "Dormy" alltså...

Men Sverige vann med fyra upp och två kvar att spela.

När vi slagit ut på hål arton mötte vi tre Ess (tre A:n alltså) på hål två.

Agneta, Angela och Arne som spelade nio hål i sommarvädret.

Vår individuella tävling vann jag med Nigel som tvåa.
Förutom tio i på hål tolv så fungerade det bra för mig.

Alf och Erling hade haft stor glädje av att det kunde införas en "andraserve" i golf.
Som i tennis alltså. Men det gäller nog fler av oss golfare med handikapp...

I morgon blir det golfväder igen, och eventuellt blir det bara en träningsrunda för Erling och Ulf.

Nästa "Landskamp" blir nog en Scramble... då slipper vi räkna individuella scorer i form av slag eller Köpenhamnare.

Jag vann förresten även Köpenhamnaren... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0