Om prat...

... det pratas och skrivs mycket om både det ena och det andra...

Ibland skriver jag vad jag själv tycker om olika saker.
Ibland länkar jag till vad som skrivs i olika media.

Det händer att jag har fattat fel eller inte vill berätta om allt jag hör på byn.
Att jag fattat fel känns svårt att erkänna, så därför brukar jag aldrig skriva om saker som jag inte har en klar egen uppfattning om.

När det gäller tidningsskriverier om Idre Fjäll och kontroverser i ledningen så har jag ingen närmare kunskap.

Jag har fått kommentarer till tidigare inlägg. Bra tycker jag. Fler kommentarer

Mora Tidning har nu skrivit om problemet igen.

Oavsett vad som är reella problem och vad som är problem med "personkemi", som det brukar kallas, så är det ett ledningsproblem som inte borde ha fått gå så långt som till media och advokater.
Tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Idrefjällare 2

Du har inte en aning om vad det handlar om, så varför spekulera i sista stycket, att det skulle vara ett ledningsproblem, Du skapar bara oreda med dina gissningar, håll dessa för Dig själv, de som inte känner Dig och läser bloggen, kan ju tro att Du har rätt.

2010-03-12 @ 23:18:17
Postat av: Ulf

Jo du har nog rätt. Men jag skrev också att jag inte vet vad det handlar om, men när en chef går ut i media och anlitar advokat, så har det gått snett.. Några andra ledningsproblem har jag ingen anledning att spekulera i.



Och jag skrev också att det bara var ett personligt tyckande från mig. Jag har bara läst det som jag refererade till.

2010-03-13 @ 07:58:32
Postat av: Idrefjällare 2

Javisst Ulf, men chefen som gått ut i media är ju den som fått sluta, det är klart att han är ute efter skadestånd, han hade väl ändå tänkt sluta eftersom han håller på att skapa en stor rörelse på sidan om.

Det var väl grundorsaken, att hans tjänst på Idrefjäll inte var förenligt med nystartande av ett bolag som tillhandahåller tjänster för Idrefjäll.

Är det något som luktar skunk så var det väl detta, "hade han tänkt sko sig själv"

Annars har Du en utomordentligt bra blogg

2010-03-13 @ 09:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0