Målningar som lurar ögat och våra sinnen...

"Trompe l´oeil" som det heter på franska.

Det finns några roliga exempel på Storsätra Fjällhotell som jag inte hittar bilder på. Trots att jag vet att jag tog bilder för många år sedan.

En timmervägg, och några handdukar som hänger på ett räcke i en hotellkorridor t ex.
Jag tror att det är en golfspelande kvinna i Särna som heter Rigmor som har målat... men jag är väldigt osäker på den punkten. Kan ha fattat fel.

Hur som helst så fick jag nyss ett mail från Ann med två roliga exempel.

Ett badrum utan golv... svindlande brådjup...



Och ett trevligt rökrum med en härlig takmålning..


Tack Ann!
Man blir ju sugen på att börja måla igen... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0