Igår och idag...

Igår övade jag och Erling lite med skarpare vapen på rangen.

Ni vet. Draw, fade, rakt, fade, draw, draw, fade, fade, rakt, rakt... precis som man bestämmer själv alltså.
Inte överraskande slumpvis slice och hook med enstaka raka slag som när man är på banan...


Det krävs rejäla golfkängor när man ska pulsa fram till första Tee.

Nu ska här laddas med en riktig klubba...

Det blev mer kraft i svingen nu när längden blev viktigare än riktningen...

Jag lyckades inte fånga någon bra bollträff på bild i skumrasket under tak och gott om vit snö utanför.
Det går kanske att ställa om kameran, men troligen vore det enklare att köpa en bättre kamera.

Men den här bilden känns kul (och lite märklig)

Klubbhuvudet syns inte i bild, men en svag skugga av bollbanan syns samtidigt som bollen tycks sitta kvar på sin pegg...

Mycket märkligt. Om jag inte minns fel så blev det just i det här läget en toppad drive som studsade ut via mattan.. men varför ser bilden ut som den gör?

Strunt samma. Vi gör framsteg, och vi blir jättegiftiga i sommar.

Efter den nyttiga övningen åt vi lunch på Njalla.

Idag hjälpte Erling mig att transportera hem och lirka in ett nytt startbatteri i bilen. Så i det fallet kan bara latmasken försena bilkörning nu. Det ska nämligen skruvas lite extra innan bilen kan startas med det nya batteriet. Och det handlar inte bara om två skruvar... åtta är det nog totalt. Med fyra per dag så kan jag ha en kul bil igång till helgen. ;-)

Idag hälsade jag på hos Arne G och tog ett par bilder.

Den här målningen har jag på bild i tre tidigare versioner. Och nu är den färdig.

Hittade också några små men nya på golvet i ateljén.

Den till vänster gör sig riktigt bra i det lilla formatet.
Den till höger skulle göra sig bra som jätteskulptur i den blivande rondell som ska ersätta trevägskorsningen upp till Idre Fjäll. Men just nu gäller det noga att ligga lågt med bilder eller skulpturer i rondeller.

Någon kan ju tro att det är någon sorts avbild... ;-) (min anmärkning.)

Jag tror inte att G hade en tanke åt det hållet, men jag kunde inte låta bli.
Jag träffade Lars Wilks på någon sorts kurs i nutidskonst för några år sedan. I Mora. Han beskrev då konstlivet i bildspråk. Minns att han nämnde att det var som en rondell. Många snurrar bara runt i den inre cirklen medan andra bryter sig ut och tar en ny väg.. 

Kommentarer
Postat av: G

Tyvärr Uffe de tre versionerna har blivit en fjärde

och det är inte otänkbart att det blir en femte.

Hälsar Arne

2010-03-11 @ 12:38:51
Postat av: Ulf

Jag ser fram emot att få ta en ny bild...

... spännande.

Hälsar

Ulf

2010-03-11 @ 14:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0