Systembolaget igen. Del 3...

Jag fick ju snabbt ett svar från Mia på kundtjänst.

Och eftersom hon bjöd in till ytterligare kontakt så tog jag ny kontakt.

Skickade de här kompletterande kommentarerna och synpunkterna för någon timme sedan:

---

Tack för snabbt och utförligt svar Mia.
 
Jag vill nu bara komplettera mina tidigare synpunkter.

Du skrev:
 
"För att ge våra kunder en bättre service med möjlighet att beställa från hela vårt ordinarie sortiment..."
 
... och fortsätter:
 
"Av denna anledning ändrades leveranstiden för kundbeställningar i butik från en till två dagar."
 
 
Men då hävdar jag att begränsningar i sortimentet knappast kan ha varit en stark kritik från vare sig oss som bor här uppe eller från besökare som vistas här en kortare tid.
 
Faktum är att besökare som anländer till Idre en onsdag efter klockan 11:00 och tänker resa vidare senast måndag i nästkommande vecka inte kan få någon leverans över huvud taget.
 
Du skriver också:
 
"Vår ambition är att tillhandahålla en så bra service som möjligt för våra ombudskunder. Grundläggande för denna service är att kunna säkra leveranserna, något vi alltså prioriterar."
 
 
Är det ombuden som ni kallar kunder? Det är ombudens kunder som är Systembolagets kunder, och de drabbas av den kraftigt försämrade servicenivån.
 
Jag vill också komplettera med några andra aspekter på den försämrade servicen.
 
- Den första gäller trafiksäkerheten, speciellt vintertid.
 
Jag har ofta sett förvånade (arga) och besvikna turister som kastar sig i bilen från Konsum i Idre och gör en snabbresa till Sälen för att inhandla ett par flaskor vin eller något annat ur Systembolagets sortiment till helgen.
 
- Den andra aspekten gäller alkoholkonsumtionen.
 
Här måste den som vill kunna ta med sig en flaska vin om man blir bortbjuden på middag till helgen, eller vill kunna bjuda på en snaps om man får besök, se till att beställa ett litet privat "lager" redan onsdag förmiddag. Då har man alltså försett sig med det som kanske aldrig annars skulle ha inhandlats förrän samma dag. En viss risk för överkonsumtion föreligger...
 
Nu har jag framfört synpunkter som delas av många här i Idre.
 
Och jag kan därför inte tro annat än att vi får en butik i Idre. 
Det finns butiker i Funäsdalen och Sälen, men det är lite väl långt från Idre.

Önskar att Systembolagets styrelse får ta del av mina kompletterande synpunkter.
 
Vänliga hälsningar
 
Ulf Björklund
IDRE  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0