Läskigt bra golf idag...

Jag spelade med Alf S och vi startade på hål 1 med var sin Birdieputt utför på en supersnabb green.


Båda hade utförsputtar på nästan två meter. Vi lyckades undvika att bollarma skulle rulla över kanten och ned till foregreen på nedre platån och fick i alla fall två enkla Par. Kul start.

Efter fyra hål låg jag ett över banans Par och hade en tremeters rak Birdieputt på hål 5 som blev en fyrputt!

På hål 7 fick Alf ett knepigt läge i vattenhindret vid bron med cirka 135 meter kvar till green.

Bron var lite ivägen för baksvingen, men det fanns inget bättre läga att droppa bollen eftersom man inte kan droppa sig ur ett hinder och inte heller närmare flaggan i hindret. Och hade han droppat i hindret på andra sidan vattnet så hade han dels fått ett nedförsläge i lika tjock ruff, dels fått stå i vattnet för att slå.

Dessutom är jag osäker på om bron berättigar till fri dropp i och med att bollen ligger i ett hinder.


Men Alf löste det galant genom att huka sig och greppa ner på en vass järnnia...

Jag hade 21 poäng efter nio hål och 37 poäng totalt efter att ha totalmissat hål 10 och hål 18.
Sänkt hcp alltså.

Gårdagens 36-hålsrunda under KM gjorde tydligen susen trots att jag kände mig både sliten, trött och stel efter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0