Kul men våt golf idag...

Erling och jag spelade i lag och vi var varken fokuserade eller inspirerade...

Möjligtvis hade vi bara en dålig dag. Riktigt dålig. Rent av en usel dag...
... men det finns mycket positivt att hämta ur en sån upplevelse.

Golf är svårt. Och ibland behärskar vi spelet hyfsat bra.
Det är ju positivt.

Imorgon t ex. Då blir det riktigt bra och klokt golfspel.

Det har regnat en del de senaste dagarna och det fortsatte idag.


Den lilla bäcken vid hål 14 är nu en skummande fors...


Och hemma hos Gammelgäddan i "Havet" så är det vått om fötterna för golfutrustningen.

Erling och jag gick i första bollen och så småningom droppade det in fler tävlande.




När sista bollen äntligen kom så gick jag ut för att se hur dom betedde sig.

Jan skickade upp sin gula boll (ni ser det lilla gula strecket) till flaggan men det blev en knepig utförsputt tillbaka.

Skalman spelade med Jossan och skickade upp sin boll i ruffen bakom flaggan.

Skalman läste lite fel och blev lite lång, men Jossan prickade hålet! men rullade förbi med några decimeter. (det var alltså Sramble som gällde för de sista sex hålen efter en Greensom och en Bästboll)
Jan och Ann tvåputtade tror jag...

Och så småningom blev det prisutdelning.

Vinnare blev...

Kerstin och Lars vann.


Båda höll föredömligt korta tacktal. Lars tackade alla och Kerstin fyllde i med att tacka spelsällskapet Pipa och Gunnar.

På andra plats kom Pierre och Micke

Micke var ensam kvar på plats eftersom Pierre var tvungen att åka hem med sina två småttingar

Och på tredje plats med samma poäng men högre hcp kom...
 
Gunnar och Pipa.

Det fanns pris även till fjärdeplacerade Kurt och Gun

Dom vann två nya och snygga kepsar. Inte dom dom har på huvudet.

Nu till veckan börjar årets "Golf och konfirmation" på Idrefjällens Golfklubb.

Skandia är med på ett hörn

Så nu kommer det att krylla av ivriga och duktiga golfungdomar på banan under ett par veckor.

Avslutar med en illustration till hur golf kan vara besvärlig när det inte går som man vill.

På hål 12 händer det då och då att ett utslag studsar och rullar av gräset och in i skogen till höger. I alla fall för mig och ibland för andra som jag spelar med.

Men att det fanns ett läge mellan två rötter i spelriktningen minns jag inte att jag sett på alla de år jag spelat hålet... men det var en intressant och lärorik påminnelse om att man ska spela golf på det gröna och klippta. Sa jag att Erling och jag kom sist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0