Kul kanelbullekamp idag...

Erling och jag i Idrelaget hade ju förlorat två raka matcher och var skyldig Ann och Jan fyra kanelbullar.

Men idag trodde vi länge på att vi skulle ta tillbaka två bullar.
Vi var två bullar (... hål) upp redan efter hål 2. Men därefter gick det segt ett tag, men vi var tre hål upp efter hål 6.

Efter nio hål var vi bara två upp igen.


Men efter att både Ann och Jan besökt "Norskhålet", och Ann fick använda håven för att fiska upp sin boll vid livsfarliga stupet på hål 10, så var vi tre upp igen.

Men efter hål 13 var vi bara ett upp, vilket höll i sig till hål 16 som vi vann.
Dormy alltså, men vi lyckades vinna även hål 17 och Idrelaget vann alltså med 3/1.
Och vi är nu skyldiga Ann och Jan bara två bullar.


Erling hänger lite med huvudet trots vinsten, men det kan bero på att hans andra slag på hål 18 svängde lite för mycket.

Och vi hade trevligt sällskap av varandra och skönt golfväder med den vanliga blandningen av suveränt bra golfslag blandat med välkända misstag.

Ann och Jan åt därefter hemlagad pannbiff som Johan hade lagat på Bettans restaurang, och dom spelade nog nio hål till.

Erling och jag avvek på grund av att Erling hade tvätt på gång inför helgen. 
Jag skulle ha spelat Gutgolf senare men var tvungen att avanmäla mig för att också jag skulle få något annat gjort.

Ann, Jan och jag har ju också en spännande "Ordovicium Cup" som rullar över sommaren och idag lyckades jag förbättra med ett slag genom ett Par på hål 1. Det var nära Par på hål 16 också, men den slank förbi.
Men Ann leder fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0