Kanelbullepotten blev nollställd idag

Erling och jag vann matchen på green på sista hålet.
Som vanligt var det alltså spännande in i det sista.

Vi hade varit 1 eller 2 upp under de första sju hålen.
 
Efter min Birdieputt som slank i på hål 4 var vi 2 upp.


Vi hade ett härligt väder och spelade alltså stundtals bra golf.

Efter hål 8 var vi "All square".
Men vi vann hål 9 och var 1 upp när vi gick ut på hål 10.

På hål 11 fick Jan ett knepigt läge i den ombyggda bunkern.


 

Men han fick upp bollen.

Idrelaget vann både hål 10 och 11 och var 3 upp när Erling briljerade på hål 12.


Erling låg några meter kort om green på två slag och puttade eftersom det var ont om gräs framför green. Bollen kom från det håll som skuggan av flaggan pekar.
Men någon hade satt i flaggan slarvigt så att den lutade och inte gav plats för Erlings boll mellan flagga och hålkant. På den här bilden har jag rätat upp flaggan.

Tråkigt för Erling, men jag tycker att han kan behålla minnet av en Eagle trots att det alltså bara blev en superenkel Birdie.

Och nu var vi 4 upp i kanelbullematchen...


Och Jan fick ett nytt knepigt bunkerläge. Fairwaybunkern på hål 13. Spelriktningen är rakt uppåt i bilden...

Och inte nog med det, den låg i en av flera rännor som regnvattnet bildade i lördags.
Vi gav honom en fri dropp i bunkern.

Efter hål 17 var vi "All square", men vi vann hål 18 genom att jag lirkade i en sned uppförsputt på en gräslös green från 7-8 meter.

Jag fick 33 poäng och ingen hcp-justering.

Efter en bit mat spelade vi nio hål till och Ann och jag gjorde 15 poäng var. Lägger man till 18 poäng så blir det 33 och ingen hcp-justering.

Imorgon blir det match om nya kanelbullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0