Heldag på golfbanan i sol och värme...

Vi har en grupp tyska besökare från Kiel på plats den här veckan.
Det är Uwe som varje år återkommer med kompisar eller med sin fru. Han är medlem
och har fritidshus i Storbo.

Här några bilder från rangen där också två av mina spelkamrater syns...
 
Alf skymtar längst bort och Lasse syns i den vita hatten.
Maj och Astrid är på väg för att värma upp.
Uwes elvagn i förgrunden är speciell.

Batteriet syns, även om det är litet. Men var är motorn?
Motorn är inbyggd i hjulaxeln! Smäcker och lätt Titankonstruktion...


Uwe laddar...


... och har ögonen på bollen i träffen.


Och tittar långt efter bollen...

Jag försökte ta en bild på Kielgänget efter rundan, men då strejkade min kamera.
Kanske jag får en bild som jag tog med en av tyskarnas kameror via mail senare.

Men under Erlings, Alfs, Lasses och min runda fungerade kameran fortfarande.


Erling slår ut på hål 6


Gruppbild på vårt gäng. Erling, Lasse och Alf.

Lasse är medlem i Idrefjällens GK och hedersmedlem i Orresta GK, som han har varit med om att anlägga en gång.

Senare, och efter en bit mat, spelade Alf och jag ytterligare nio hål Gutgolf tillsammans med tolv andra "Gutar".

Björn N vann "Närmast hål" på hål 3.
Håkan S vann tävlingen, Gunnar O kom tvåa och jag knep en tredjeplats i en underbart fin golfkväll.
Så här års kan man ju spela fram till klockan halv elva på kvällen utan problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0