Golflandskamp idag...

Norge mot Sverige internt inom klubben. Norge har vunnit de flesta genom åren...

Den här gången var det tio anmälda från Norska sidan men bara sex från Sverige.
Men vi hyrde in Björn N och Anders H till det svenska laget så det blev åtta matcher.

Jag spelade mot Tor-Arne M och gick i samma boll som Lars T som hade att nedkämpa Per S.

Här en bild där Per S fått ett knepigt läge efter utslaget på hål 5...

Att stå i slänten en meter nedanför bollen och slå den bakåt över en stenkant in mot green var inte att tänka på, så Per droppade två klubblängder i sidled och tog en plikt.


Och därifrån fick han upp den snyggt på Foregreen.

Både Lars och jag vann våra matcher för Sverige.
5/4 och 7/6 blev det.

Sista fyra hålen spelade vi därför en inofficiell Greensome match mellan Sverige och Norge.
Den matchen vann Sverige genom vinst på hål 18.


Men nu undrar vi hur det gick i den "riktiga" landskampen...

... först en bild på Per S och Tor-Arne M med Lars i mitten

Glada miner hos alla, och vi hade verkligen en trivsam runda i ett regnigt väder som ibland var riktigt mycket regnig. Speciellt under de sista nio hålen. Men det var inte värre än att vi oftast spelade utan att behöva fälla upp våra paraplyer.

Och Sverige vann! Äntligen! Våra inhyrda norrmän skötte sig bra och bidrog till segern.

5 - 3 i matcher till Sverige alltså.

Efter en bit mat och bättre väder så spelade jag de sista nio hålen en gång till med Jan och Ann som anlänt för golfspel ett par veckor.

Vi startade vår "Ordovicium Cup" med nio hål. En Eclectic över sommaren där vi samlar på våra bästa resultat per hål. (men vi kan hela tiden byta ut ett noterat resultat om vi senare gör bättre)

Solen tittade fram mot slutet på rundan.

Jan hade ett kanonutslag på hål 16 och gick över Havet med andraslaget.
Chans på en Knappgården-sponsrad öl för Par eller en flaska vin för Birdie alltså, eftersom jag var med som vittne.

När det gäller vår "Ordovicium Cup" så kunde jag glädjas åt ett Par på hål 17...

Imorgon är det "Tronds Trippel", och troligen kommer Erling och jag ställa upp som ett efteranmält lag.
Jag minns inte exakt hur det går till, men det är tre olika tävlingsformer för tvåmannalag.
Sex hål Greensome, sex hål Bästboll och sex hål Scramble kanske... vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0