Golfen idag var som vanligt spännande..

Erling och jag spelade en runda.
Han vann vår niohålare igår, men nu spelade vi arton hål.
 

När man spelar match så är nio hål för lite. Det hinner svänga mer när man spelar arton hål.


Vi fick nu spela några nya, spännande och supersnabba greener.

Jag tycker att man kunde dressa och välta och ge sjutton i gräs på greenerna. Inte så vackert men rackarns snabbt och kul att putta.


Bra gjort Erling, men vi hade ju tränat på hål 8 som var supersnabb.

Idag var ordinarie greenerna på hålen 2, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 14, 15 och 17 öppna.

När vi kämpat uppför Mördarbacken så stod Göril och Lisbeth redo på hål 11.

Jag behövde en vilopaus och plockade upp kameran.


Lisbeth toppade lite men bollen hittade nog fram till ett läge för Par på hålet
Men Göril hade ett visst övertag på hålet så vitt jag kunde se.

I matchen mellan Erling och mig svängde det både hit och dit.

Jag hade ett "säkert" övertag efter sex hål. Fyra upp i matchen.

Men efter hål 11 så var vi lika.
Och efter hål 15 så var Erling ett hål upp i matchen.

Inför hål 18 var vi lika.
Jag gjorde Par och Erling hade otur...

Kul att spela med en med ungefär samma förmåga. Våra matcher brukar oftast avgöras först på sista hålet, oavsett hur stor ledning någon av oss har efter de första spelade hålen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0