Pyttelite golf idag...

... bara 5 golfslag mot Tronds flotte i Kvalptjärn...

Och fjärde slaget landade på flotten...




Trond mäter...


Vi får se hur länge det räcker..

Efter de golfslagen så promenerade jag ner till Näsets camping för att se och hör lite snöskotrar på vattnet.

Roliga saker att titta på förutom supertrimmade snöskotrar med gott om frigolit och tejp... antagligen för att inte sjunka så djupt efter motorkrångel på vattnet..

En sån här trehjuling har jag fotograferat tidigare. Den gången var det Jan-Eriks. Nu har jag sett två på nästan samma plats...

Men nu gällde det vattnet.

Först var det Trond som drog en gummibåt med frivilliga i 40 knop efter sin roliga vattenjetbåt.

Kul att se och antagligen kul att uppleva när han gjorde några finurliga svängar som skapade svallvågor som fick släpet att lyfta...


Jocke assisterade som passagerare och "hopp i land Kalle".

 Så småningom drog snöskotrarna iväg ut över vattnet.



En sjönk efter motorstopp och då gick jag vidare för att se på marknaden och annat kul på byn.
Och det kändes bra för öronen... racertrimmade snöskotrar låter kul men högt.


Inne i byn var det marknad och ett myller av människor.


Svängis hade ett eget stånd med sitt näverarbete.


Och tivoli med karuseller hade hittat hit ...

Jag gick senare till Njalla för att lyssna på Elvis från Foskros, äta gott och titta på småkillarna som cyklade och gjorde volter ut i Kvalptjärn.


Läcker mat som vanligt.


Många var där i den härliga sommarkvällen och fick lyssna till Kenneth i guldkostym.
Härlig kväll och härlig musik. Synd att det saknades dansgolv.

Men Trond fick småkillarna att dansa ut i Kvalptjärn.


Full fart på cykeln...


Tjoho... jag flyger...













Efter cykeluppvisningen gick jag ner till Jesper för att få se några snygga lobbar med två eller en hand...

Jesper skötte Tronds flotte medan Trond själv lekte med sin jetbåt vid campingen.
Och en fin kväll blev det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0