Nio hål med Dennis idag...

Det var utlovat regn under eftermiddagen, så jag var tveksam till golf.
Men jag fick lift till banan med Bettan och hittade ett SMS från Dennis i telefonen och beslöt att spela nio hål med honom.

På banan hade veckans golfkurs just avslutat dagen med en del krångligt formulerade regelfrågor.

Maud och Helena försöker tolka en del av frågorna. Jag fattar inte varför några av frågorna är så krångligt formulerade med dubbla negationer. Man har ju problem att förstå frågan... och då är det inte lätt att ge rätt svar ens om man vet vad som gäller i den beskrivna situationen.

Eftersom Robban, som hanterar Fjällbloggen på Idre Fjäll är med i kursen, så kan ni följa hur dagarna förlöper där.

Jag spelade som sagt med Dennis, och nu är det grovjobb med att få ordning på greenerna, så på hål 1 och hål 16 är det från idag provisoriska greener.

Dessutom är greenfee sänkt till 200 kr nu när två hål har provisoriska greener.


På hål 1 är den provisoriska greenen placerad trevligare än vår normala vintergreen. Kortklippt och nydressad.

Dennis och jag delade hålet på Bogey.

Efter tre spelade hål var jag två upp i matchen, men Dennis kom igen och vann hål 4. Efter att vi delat hål 5 och 6 övergick Dennis till att bara använda sin Pitchingwedge från tee till green...

Efter att jag toppat Drivern och duffat Spoon på hål 7 så låg Dennis femtio meter längre än mig efter två slag med Wedgen - trots att han duffade utslaget. Dennis andraslag med Wedgen var en bra bit över 130 meter!

Men jag vann hålet och Dennis vann hål 8 trots att vi båda började med besök i Varggropen...

Jag var alltså ett upp inför hål 9.

Dennis slog två Wedgar till fairway nedanför greenbunkern och rullade av bakom green på tredje slaget. Jag besökte ett träd på utslaget och låg till höger kort om vägen på tre.

Efter diverse strul från oss båda så vann jag ändå hålet och matchen.

Dennis hade en mycket bättre dag än igår, men han har inte lärt sig hur våra olika greener ska hanteras... och det kan man ju förstå. Jag har övat på dom i 30 rundor. Totalt har jag spelat 52,2 rundor, men alltså bara 30 med ordinarie greener.


Dennis träffade några trevliga tjejer efter vår golfmatch och stannade för att titta när dom slog ut på hål 10. Tummen upp betyder nog att det såg bra ut...

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad bra att du rapporterar... om de tjejer som han gör tummen upp för, har han inte sagt till mig ;-D

;-D Han tycker att det är så kul att få spela med dig igen.

Annica

2010-07-08 @ 22:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0