Nio hål golf med Inge och Skalman idag.

Inge och Skalman spelade var sin Eclectic-runda, men jag följde bara med de första nio hålen.

Några bilder som inte är speciellt intressanta, men man kan ju i alla fall se att det var bra väder.
Efter en morgon med bara nollgradigt eller ett par plusgrader...

Skalman stoppar ner scorekortet och plockar upp en boll inför utslaget på hål 9.


Inge var bäst på hål 8 med en Bogey och peggar upp först på hål 9

Efter pausen tog jag några bilder när Inge och Skalman fortsatte sina försök att samla Birdies för Eclectic-tävlingen. Men jag tog bara bilder på utslagen på hål 10.


Perfekt utslag så långt till höger som man kan slå utan att hamna i "Norskhålet".
Bollen flög så rakt och länge att jag kunde ha tagit fler bilder...


Skalman provar en än djärvare linje. Och nu hann jag ta en bild till...


Skalman tittar oroligt efter bollen och misstänker att den är 20-30 meter för kort för att passera "Norskhålet". Ser ni bollen över träden till höger?


Som sagt, klipper du iväg bollen 20 meter längre i den riktningen Skalman, så har du bara en Lobbwedge kvar för att träffa green och treputta för en Bogey... :-) 

Jag hoppas att mina kamrater fick några hål att notera i Eclectic-tävlingen under de avslutande nio hålen.

Att de första hålen inte gick så bra berodde kanske på att det var ovanligt lugnt att jobba som Banvärd idag. Vilket dom hade gjort. Men inte som vanligt, utan med ett gediget kviströjande kring vissa körvägar. Bra initiativ tycker jag.

Men jag såg också något märkligt som jag borde ha fotograferat.
Ni vet att greenen på hål 18 vaktas av två bunkrar.

När jag tog grönt kort fick jag lära mig att man aldrig drar en golfvagn mellen green och greenbunker.
Idag körde en hyrd golfbil upp och parkerade ovanför den vänstra greenbunkern på hål 18!

Ska man bry sig? Man kan ju riskera att bli osams med en trevlig golfspelare.
Men jag tog chansen och berättade att man inte kör golfbilen så nära green.
Och upptäckte direkt att jag inte fick en ovän i och med det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0