Härlig golf idag i kul sällskap

Jag spelade med Alf och Nigel och fick före start lite trevligt prat med Lasse och Gerda från Hamar och Atlungstad golf.

Alf började i suverän stil med två enkla Par i rad.

Nigel fick problem på hål 2


Och medan jag hade kameran uppe kunda jag ta en bild på Lasse och Gerda som nyss hade fått uppleva vår gräslösa green på hål 1.

Lasse kliar sig i huvudet och jag vet inte om det beror på problem med greenen eller en broms...
... men Gerda ser glad ut som vanligt.

Efter tre hål ledde Alf överlägset men senare blev det problem.

På hål 7 kunde Alf ha droppat för vattenhinder och räddat en poäng eller två, men han ställde upp för en kamerabild.

Det hade nog kunnat fungerat om Alf hade klivit ned i vattenhindret...


Men Alf ville inte sinka bakomvarande och fick sträcka sig efter bollen. Och det gick inte så bra.
Men kul bild blev det...

Jag vann våra tävlingar och Alf och Nigel delade andraplatsen i både Poäng och Köpenhamnaren.
Jag gjorde 33 poäng men streckade både hål 16 och 18... hade varit kul med en sänkning för tredje gången i år. En av de tidigare sänkningarna blev ju snabbt eliminerad genom tre dåliga rundor.

Kommentarer
Postat av: Robban

:) Helt ok att droppa bollen ibland, vilket påskyndar spelet mer också..



härliga bilder.

2010-07-26 @ 10:10:32
URL: http://gbggolfaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0