Golf utan regn idag...

Jag spelade med Jan-Erik J och väderprognosen från yr.no hade varnat för regn.
Men vi slapp regn.

Vi spelade match och poängbogey.


Men nattens regn hade lämnat lite "tillfälligt vatten" på hål 6. Och det hittade Jan-Erik.


Men han kunde fiska upp bollen utan bollhov.

Vid det läget var jag ett upp i matchen och ledden poängbogeyn med två poäng...

Men Jan-Erik gjorde Par på hål 9 och i pausen var han ett hål upp i matchen trots att jag var en poäng före i poänbogeyn.

Vi delade hål 10 och Jan-Erik fick ett pluggat bunkerläge på hål 11.

Pluggad boll i den fluffiga och omgjorda bunkern på hål 11. Och en kort flagga.


Ni ser hur fluffig bunkern är. Kika på Jan-Eriks fötter... och bollen ser ut att träffa flaggan, men den stannade en dryg meter till höger om flaggan.

Två upp i matchen för Jan-Erik och lika i poängbogeyn.

Efter hål 15 var det "All square" i matchen och jag var i ledning  i poängbogeyn med två poäng.

Men på hål 16 vann Jan-Erik både en öl från Knappgården och hålet. Par för Jan-Erik alltså efter att han missat en lång och hoppig Birdieputt för en flaska vin.

Jan-Erik vann matchen med 2/1 och poängbogeyn med en poäng.

Och en kul fyrboll dök upp när vi skulle åka hem...

Inga-Lill och Alf hade fyra kul hundar med sig för att spela en tvåboll.

Roliga hundar som jag glömt namnen på. Minns inte ens vilken ras det är. 

Imorgon ar jag bokat in Nigel, Jan-Erik och mig för en fin golfrunda klockan 10:24.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0