Golf utan regn idag...

... men det kom regn efter att vi spelat klart.

Jag spelade med Nigel, Jan-Erik J och Nicklas J.

Så det blev naturligtvis en Bästboll Match mellan "Locals" och "Visitors"...
... förutom Köpenhamnare och många andra tävlingsformer man kan ha i en fyrboll. 

Idag var det lite speciella aktiviteter på banan.

Taylor Made var där med sin rullande verkstad och annan utrustning för att kunna erbjuda skräddarsydda klubbor.


Jag tog bilden efter att vi spelat klart, butiken var stängd, och regnet hade anlänt.

Men det fanns också en kul utmaning på hål 11.

Där kunde man satsa en liten slant på att träffa green på hålet. Det kostade inget eftersom insatsen gav pengarna tillbaka även om man missade green.

Vid greenträff fick man dubbla pengarna tillbaka.

Mats och Majas döttrar informerade på ett bra och tydligt sätt, men trots det var det en och annan som inte ens ville satsa ens ett inköp av en påse peggar. Det kunde ju ha blivit två peggpåsar vid greenträff.
Märkligt. Oddsen var antagligen för bra för den mänskliga hjärnan...

"Visitors" satsade 50 kr var och dubblade insatsen med två greenträffar.


Nigel och Jan-Erik beundrar Nicklas bollbana och greenträff.
50 satsade kronor blev plötsligt dubbelt värda.


Jan-Erik dubblade också sina 50 kr med en greenträff.

Nigel och jag fick 100 kr var att handla för hos Fredrik. Vi hade räknat med det dubbla.

I matchen mellan Nigel och jag mot far och son Johansson ( Locals against Visitors) så var ställningen efter hål 11:

Bästboll match:               Team Locals 2 holes up..
Köpenhamnare lag:         Team Locals  23 points ahead...
Poängbogey lag:              Team Locals  6 points ahead...

Hur som helst så blev det spännande på slutet.

Jan-Erik fick ett knepigt läge på hål 13.

"Locals" vann hålet och vi var nu 3 upp.

Men vi släpte senare in dom i matchen.

En kul golfdag och matchen slutade oavgjord.

Men vi vann eller förlorade en del andra lagtävlingar.
Summa poängbogey van Nigel och jag med en poäng.

I mängden av övriga tävlingar vill jag bara nämna att jag hade flest poäng på sista nio... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0