Golf med nyutbildad Birger idag...

Birger hade svingkurs med Fredrik idag, och jag såg direkt en stor skillnad.
Och Birger var jättelycklig. Han ville genast ut på banan och träna vidare på den helt nya golfsvingen.

När vi var på väg upp till första tee såg vi två trevliga nybörjare som gått golfkurs under veckan och slet med inspel på hål 18.

Fjällbloggaren Robban toppade bollen och höll på att pricka Birger, men bollen small i en tall och studsade i min bag. Utan min bag så hade bollen nog hamnat i närheten av bilparkeringen...
Det var aldrig någon fara för personskador eftersom vi hade stannat för att titta och hade full koll.


Snygg golfkeps Robert. Tweedkavaj och golfbyxor så är du komplett.. :-)

På hål 1 och 16 är det nu välansade provisoriska greener och ett gediget arbete läggs ned på att få gräs på de ordinarie greenerna.


Nyplöjd och omsådd green på hål 1.

Birger och jag var mest ute för att studera Birgers nya sving. Han fick något återfall till sin gamla sving ibland, men när jag påminde honom om att Fredrik stod och tittade så blev det rätt.

Birger i väntan på hål 12 med full fart på kabeldragning och annat till tomterna i bakgrunden.


Birger var som mest tre upp i matchen, men efter hål 16 var han bara ett upp och matchen levde.
Vi delade hål 17 och Birger vann hål 18.
2/0 i matchspelet till Birger alltså. Och Birger vann poängtävlingen stort.

Jag tittade och lyssnade någon minut när Fredrik instruerade Birger, och jag gjorde därefter en liten förändring i min egen sving med Drivern. Och den förändringen var till det bättre. Men det räckte inte mot Birger som tagit en hel lektion... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0