Golf med Alf, Birger och Dennis...

Alf, Birger och jag hade en spännande match. Dennis anslöt efter att vi hade spelat nio hål.

Birger hade en suveränt bra start. Två över banans Par efter fem spelade hål...

Birger på hål 6. Utslaget gick bra, men efter det fick han problem. Räddade trots det 1 poäng på hålet.


Alf skickade iväg en hög boll vänster som drev in mitt i fairway. Bollen syns uppe i vänstra bildhörnet.

Alf gjorde Birdie på hålet! Fick 5 poäng eftersom han har två extraslag på hålet...

På hål 8 och 9 hade Birger märklig otur. Två bollar försvann i skogen trots att vi hade full koll på var de borde hittas. Två streckade hål alltså eftersom han aldrig slog några provisoriska bollar...

Efter nio hål ledde plötsligt Alf på 17 poäng med Birger som tvåa på 15 poäng. Jag hade ynkliga 13 poäng. I matchspelet (Köpenhamnare) ledde dock Birger ett före Alf och jag låg sju efter Alf.

Dennis anslöt efter pausen för att spela sista nio med gubbarna.

När vi var på hål 11 fick jag se något märkligt bakom oss.


Svårt att se på den här bilden, men det handlar om att en dam i en nykomponerad fyrboll bakom oss drog hyrvagnen med sig in på green på hål 10!


Kanske svårt att se även på den här zoomningen, men jag lovar, hon drog in vagnen och puttade. Och forsatte sedan vidare över green.

Hur står det till med golfutbildningen nu för tiden kan man undra? Men hon kanske gjorde det i protest mot våra just nu dåliga greener...


Men här är en bild på vårt glada gäng på hål 14. Birger, Alf och Dennis.
Birger skojar lite med Alf. Först trodde jag att det skulle föreställa svarta kaninöron, men det ser mer ut som bakåtkammade bockhorn.

Birger gjorde senare Par på hålet.


Dennis hade ett utslag på ungefär 240 meter i hård motvind på hål 16, men andraslaget toppade han å det grövsta. När han letade efter den bollen så höll han på att tippa både vagnen och sig själv i "Havet".

Efter rundan räknade vi poäng och Köpenhamnare.

Alf, Birger och jag landade på exakt samma poäng.
Jag gjorde 13 + 16 = 29
Alf gjorde 17 + 12 = 29
Birger gjorde 15 + 14 = 29

Köpenhamnaren vann Birger, och Alf och jag delade andraplatsen.

Dennis deltog utom tävlan eftersom han bara spelade de sista nio hålen med oss.
Han blandade lysande talang med ringrostigt resultat. Men med ett gott humör och en bra inställning.
 

Efter rundan fick vi se att det var filminspelning på gång. Karin filmade Fredrik för Idre Fjälls hemsida och kanske även för reklamfilmen som rullar uppe på fjället.


Alla på plats och inspelningen startar...

Dennis och jag skojade om att han skulle ha gömt sig bakom stenen bakom Fredrik och hoppat fram och vinkat till publiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0