Fler bilder från gårdagen...

... dagen började med en prognos om häftigt regn under i stort sett hela eftermiddagen.

Men det slapp vi. Jag spelade med Jan-Erik och Gunnar men det blev spel mot ett mål.
Det handlade om huruvida Jan-Erik skulle hinna ifatt Gunnar eller ej...


Det syns tydligt på bilden i pausen vem som är i ledning och vem som är fokuserad för att komma ikapp...

Jag fick funderingar på om jag kunde komma igen och sopa banan med dom när jag fick se Jocke och Fredrik i städtagen...


Jocke uppvisade ett elegant närspel med sin korta kvast...


... men stansen är lite väl ihopkrupen. Men det är samma problem som jag brukar få ibland (ofta)..


Fredrik hade ett längre redskap, men missade att hålla blicken på kottarna...

I golfmatchen var jag lite på väg att hämta in det försprång som Gunnar och Jan-Erik skaffat sig efter de första nio hålen, men det gick inte. Dom spelade för bra.

Jan-Erik gjorde Birdie på både hål 12 och hål 16 och delade Poängbogeytävlingen med Gunnar på 34 poäng (men han vann ju på lägre hcp).

Och i Köpenhamnaren vann Jan-Erik med 1 poäng före Gunnar. Jag kom trea i båda tävlingarna...

Senare blev det Gutgolf, och då kom regnet!

Vi gick i tre fyrbollar med start från hål 10. Lite innan vi skulle gå ut började regnet. Och det ökade lagom till att första bollen skulle ut.


Men som ni ser kan man spela golf även i ösregn om man har paraplyer och regnskydd till golfbagen.

Och eftersom jag var med i tävlingen och gick i sista bollen så upphörde naturligtvis regnet precis då.. :-)

Men skämt åsido, eftersom jag gick i sista bollen så vet jag hur tävlingen gick:

Lillguten Dan-Rickard vann (han är 11 år och har 14,2 i hcp).
Tvåa kom Per Sjövold på samma resultat, men pyttelite högre hcp.
Trea kom Jan-Erik som bara var ett slag efter.

Idag jobbade jag som Banvärd tillsamman med Skalman och jag ska nu försöka redigera lite bilder från dagens golfdag som mot slutet blev ganska våt.

Men en bild som jag tog idag har anknytning till gårdagen. Birdie och därmed vin på hål 16.
Gunnar avstod sitt glas igår och skänkte det till Anki idag.


Tack Nigel! Säger Jan-Erik som gjorde Birdien och överlämnar glaset till Anki.

En hälsning till Knappgården
Jag vet att det är en flaska vin att dela för alla i bollen som gäller, men eftersom Gunnar skulle kör bil direkt efter rundan igår och Jan-Erik och jag skulle spela två timmar Gutgolf efter en paus på drygt två timmar så fick det bli så här.

Och för er som inte vet vad det handlar om, så är det som följer (om Nigel eller jag är med i bollen):

Den som gör Par på Knappgårdens hål vinner en öl.
För Birdie blir det en flaska vin att dela på för alla i bollen.
Eagle innebär att Knappgården bjuder på Champagne till alla i bollen.

Att jag är med som markör och prisutdelare beror på att jag spelar golf i stort sett varje dag, men Nigel har gäster att ta hand om och kan inte spela så ofta.


Ett härligt ställe på Särnaheden. "Soho North" efter många års restaurangverksamhet i London...
.. med fantastisk mat för de som bor där och vill äta där.

Men ingen restaurang för andra än boende på Knappgården. Och man kan bo där utan mattvång.


Vy från Knappgården en regnig dag. Där borta syns annars fjällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0