Fler bilder från gårdagen kommer...

... men först några bilder från dagens golfrunda.


Jag spelade match, slag och poäng mot Nigel. Och första nio hålen hade vi sällskap av Åse och Gudmund.
Gudmund fick ett knepigt läge efter andraslaget på hål 8. I en grop full av kottar till vänster om fairwaybunkern före green.


Gudmund laddar...

... skickar iväg bollen till green, men den rullar av green och ner och ut ur bunkern på höger sida av green. Gudmund hade slagit en provisorisk boll och den låg på green och nära flaggan... enkel Birdieputt om han hade gjort så från början.... men så knepig är golfen.

Jag började med två enkla Par och missade ett enkelt Par på hål 3 på grund av slarv. Man ska inte missa en 60 cm-putt för Par och avsluta med en Dubbelbogey...

I matchen mellan mig och Nigel svängde det spännande. Som det ska i matchspel.

Efter nio hål var Nigel två upp efter att han räddat en Bogey efter skogsbesök och jag gjort Par.

I poängtävlingen hade Nigel 20 och jag 16.
Slagtävlingen ledde Nigel också med 45 slag mot mina 49.

Efter tolv spelade hål var vi "All square" i matchen, lika i poäng, och jag i ledningen med två slag färre än Nigel.

På hål 15 tog jag en bild som jag inte fattade varför jag tog när jag kom hem.

Men det är lätt att glömma när man sett en fotbollsmatch innan man laddat ur kameran.


Men det var faktiskt en kul harpalt med vita fötter som skuttade över fairway. Kanske samma som Åse såg på hål 8 tidigare under vår runda.

På hål 16 fick jag ett knepigt läge efter några studsar i "Havet".

Bollen låg kvar i vattenhindret på andra sidan Havet, men det gick inte att ta en normal stans.
En Sandwedge med bollen långt bakom högerfoten borde fungera. Och grunda inte klubban...

Bör gå även om man blir våt...

...och det gick. Även om jag bara fick upp bollen 15 meter in på fairway.

Men Nigel vann ändå hålet trots bunkerbesök vid green. Trots att jag hade en jättekort putt för delning som vinglade bort på en grästofs.

Nigel van rubbet. Matchen vann han med tre upp och två kvar att spela.
Slagtävlingen med fyra slag och poängtävlingen med fem poäng.

Jag måste säga att jag föredrog när några av greenerna var helt döda efter vintern. Nu när det börjar växa gräs fläckvis så är dom ohanterliga på eftermiddagar och kvällar.
Antingen kör man en extra klippning av greener på eftermiddagarna eller dödar det gräs som växer fläckvis på kala greener. Tycker jag.

Efter dagens golf såg jag fotboll på Lodjuret tillsammans med ett gäng tyska ungdomar.


Efter fjärde målet såg det ut så här...

Och som sagt så kommer det så småningom en del roliga bilder från gårdagens middag och prisutdelning på Sporthotellet efter Stråkens tävling.

En bild kommer redan nu

Nisse S dök upp med en halvstor kamera för att ta en gruppbild på hela arrangemanget.
Dyker kanske upp i Mora Tidning på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0