Fulladdad och flyttad ur drivan...

Efter att ha tillbringat mer än fem veckor i en växande snödriva så är Forden nu startad och flyttad till plogad mark. Av veckorna i snön så var det minst två veckor med mellan 25 och 35 minusgrader (kanske neråt 40 i ett par nätter).

Men när bateriladdaren idag började sjunka från 4 ner till 1 ampere så plockade jag bort den och stoppade in kupévärmaren under huven en timme och startade därefter motorn. Den kickade igång direkt.

Backade ut ur snöns grepp med lite små back och fram ett par gånger och parkerade så att snöröjningen kan skyffla bort drivorna där bilen stod tidigare.



Här står den bättre innan jag laddar batteriet i SAAB'en och låter den lämna plats åt Forden i carporten.



Jag åt sedan en läcker lunch på Njalla tillsammans med Ering och därefter tog vi en tur till golfbanan i hans Audi som har drift på alla fyra.

Gott om snö, men inte lika mycket som förra året vid den här tiden.


Utsikt över starten på hål 10.


När vädret längre fram i vår bjuder på skare så blir det skargolf.

Vi tog också en tur upp till Häggbergsområdet och tog en bild på John och Bettans nya grannes hus.

Det ligger lite längre från stupet ner mot sjön men några meter högre och har också härlig utsikt kan jag ana.
Intressant design.

Ett par bilder på Johns och Bettans hus som ligger precis längst fram vid kanten och högt över Idresjön.




Snygg färgsättning tycker jag när det gäller en byggnad på en naturtomt och med den utsikten.
Och snygg design!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0