En bok jag saknar...

Måsen av Richard Bach.

Jag lånade ut den till elever på folkhögskolan för 7 - 8 år sedan som i sin tur lånade ut den till kompisar.



Jag känner inte riktigt igen omslaget från den här bilden jag hittade på nätet, men jag har nog glömt.

Dessutom har den tryckts om flera gånger...

En underbar bok.

"Berättelsen om Jonathan Livingston Seagull, som till det yttre handlar om en fiskmås som vill tänja sina gränser och utmana sina begränsningar om flygning. Den brukar tolkas som en andlig och mental allegori.

Uppslaget fick Bach när han på 1950-talet fick höra namnet Jonathan Livingston Seagull som från ovan, och han började sedan fantisera om en fiskmås som flög. Det resulterade i den första delen av boken. Berättelsen var till en början svår att få publicerad, men när ett förlag väl gav den chansen 1970, blev det en av de största säljframgångarna under 1900-talet, med en miljon exemplar sålda bara första året"

Nu ska jag läsa vidare i en bok av Håkan Nesser.... zzzzzzz

Kommentarer
Postat av: åse araskog

Hej igen Uffe!Måsen är en fantastiskt bra bok.Du kan köpa den på CDON.COM 139KR.PS Vi är vandrare inte vinter turister.Janne golfar och jag tar gärna ett glas vin. Kram Åse

2010-02-06 @ 10:35:20
URL: http://uffeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0