En attraktion mindre på Idre Fjäll...

Nej han är inte sjuk, och han har inte flyttat, men Classe är inte kvar med sina miniskotrar på Idre Fjäll


Här är en bild från förra vintern. En bild då Classe inte ville vara med i bild.

Hur som helst så är en populär aktivitet borta från Idre Fjäll efter många år.
Varför det är så har jag inte lyckats klura ut. Classe är lite förtegen, så jag har svårt att förstå. 

Men en annan nyhet som jag har stor förståelse för kan jag berätta nästan alla detaljer om:

Erling och jag åt en läcker lunch på Njalla och träffade Wollert och Jan M.

Jan och Karin har nu sålt skidshoppen i Fjätervålen till liftbolaget, och kommer efter vintern att njuta av livet med skidåkning och resor med husbilen.
Men som jag förstod det så kommer dom att hjälpa till i shoppen under jul och nyår även nästa vinter.
Kanske det till och med blir lite golf framöver?

När det gäller bilbatteri till Forden så har jag nu fått mina nya Fordanslutningar i ett litet kuvert.
Men att flytta över SAAB-batteriet är omöjligt. Polerna är spegelvända och dessutom är längden på batteriet fel.

Återstår att köpa ett nytt batteri. Det gäller bara att få loss det gamla med hjälp av en hylssats och förlängningsskaft som inte finns i mitt sortiment. Och en massa fingerfärdighet krävs nog för att slippa montera bort motorhuv eller ventilationsgaller under vindrutetorkarna...

Att hitta ett batteri med rätt mått borde ju gå, men de Fordbatterier som ska vara avsedda för min bil, och som jag hittat på nätet eller via telefon, är ett par centimeter längre än det jag har.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0