Treboll med Nigel och Birger idag

Vi spelade utan regn fram till green på hål 8.
Och tävlingsformerna från start var individuell Poängbogey och Köpenhamnare.

Efter hål 8 ledde jag Poängbogeyn med 4 poäng före Nigel och Birger som då låg lika.
I Köpenhamnaren var jag i ledning med 7 poäng före Nigel som var tvåa med 1 poäng före Birger.

När vi slog ut på hål 9 vräkte regnet fortfarande ner över oss och det började bli hala klubbhandtag...

Jag streckade hål 9 och hål 11...


Här väntar mina spelkamrater på att vi ska få slå ut på hål 12.
Tråkigt att den spännande och vilda skogen vid tee har försvunnit. Där kunde man tidigare fantisera om både björn och varg utanför renstängslet några tiotalmeter från tee.

Nigel tog också en bild med roligare bakgrund

Läget i våra tävlingar var nu som följer...

Poängbogey:   Ulf i ledning 1 poäng före Birger som var 1 poäng före Nigel.
Köpenhamnare:  Ulf i ledning 4 poäng före Nigel som var 1 poäng före Birger.

Men efter det så blev det stora omkastningar på vårt "Leaderboard".

Birger gjorde en Birdie på hål 14 med en riktig monsterputt. Från ena greenhörnet till det andra - nästan. Snett uppför med fall vänster. Vet inte hur lång den var, men jag skulle tippa på 15-20 meter. Och gräs hela vägen.

Efter hål 16 var jag tvungen att hitta på en tredje tävlingsform för att skapa mer spänning för Birger.

Den nytillkomna tävlingen blev Bästboll team Idre/Särnaheden mot enmansteamet Borlänge.
Vi ledde nämligen den tävlingen med 3 poäng.

I de individuella tävlingarna var Birger redan vinnare, men jag låg 3 poäng före Nigel i Köpenhamnaren och vi var lika i Poängbogeyn.


Nigel räknar igenom slutresultaten i skönt solsken samtidigt som åskan mullrar bortåt Fjätervålen.

Birger etta och Nigel tvåa.

Och i den nykomponerade lagtävlingen vann Team Idre/Särnaheden över enmanslaget Team Borlänge... med 2 poäng.

Jag streckade sex av de sista nio hålen. Ett riktigt bottennapp.
17 poäng efter 8 hål och 19 poäng efter 13 hål...

Men vi hade kul och bra väder förutom ösregnet på hål 8 och 9.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så tråkigt när det ska regna.

2010-08-04 @ 17:49:58
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0