Pernilla Wiberg Invitational idag

Jag var där utan golfklubbor, men hade kameran med mig.



Det var tomt länge vid hål 10, men så småningom började det droppa in bollar.


Pernilla gjorde ett positivt tecken efter första delen av rundan.


En av herrarna i Pernillas boll slår ut på hål 10.


Karin slår ut på hål 10 och Pernilla beundrar...


Pernilla slog ut med järn, men siktade nog lite för nära "Norskhålet"...


Lennart, Alf och Arne gick en treboll om jag inte minns fel.


Lennart hade ett perfekt utslag som med lätt fade följde hålets mittlinje långt förbi "Norskhålet"


Putte och Peter spelade med två för mig okända herrar

Putte drog Drivern rakt över skogen vid "Norskhålet"

Tjoho! Den har inte långt kvar till green.


Peter slog en Spoon rakt fram och hade 100 meter kvar till flaggan


Peter placerade inspelet några meter från flaggan för ett enkelt Par.


Putte laddar för inspelet. Han hade väl cirka 50 meter kvar...


... och även han placerade bollen ett par meter från flaggan och ordnade ett enkelt Par.


I nästa boll hade Jocke lite tur i oturen efter ett väl snävt utslag, men bollen stannade ovanför "Norskhålet". Och för mig såg det ut som att tallen borde vara ivägen för baksvingen...


... men för Jocke var det inga problem eftersom han är golfinstruktör... snyggt!


Eftersom jag ändå var uppe på hål 10 så tog jag en bild på vyn bort mot hål 16 och fjällen i bakgrunden.


Arne dricker lättöl till maten och i bakgrunden sitter Peter och Putte och slappar med de övriga herrarna i bollen.


Alf räknar och funderar eftersom det också var en lagtävling där de två bästa poängen i varje boll räknades. De som gick en treboll fick lägga till en medspelande "Tiger" på vissa hål om jag fattade rätt... men jag fattade inte riktigt hur.

Och perfekt golfväder hade dom.

På fredag ska jag spela Pernilla Wiberg Open.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0