Många roliga tävlingsresultat idag...

... Hemmalaget Nigel och Ulf spelade en runda med många tävlingar mot Bortalaget Nicklas och Jan-Erik.

Vi spelade Bästboll Match, Köpenhamnare Lag, Poängbogey Lag, Bästboll Poängbogey och individuellt i alla varianterna.

Dessutom hade vi närmast hål på hål 3 och hål 14 och naturligtvis den vanliga tävlingen på hål 16 där Knappgården bjuder på en öl för den som gör Par, eller en flaska vin att dela på om någon gör Birdie (men bara om Nigel eller jag är med i bollen).

Jan-Erik vann två öl genom att vara närmast på båda korthålen, och Nicklas missade vinflaskan med en decimeter men vann en öl.


På hål 7 fick jag ett knepigt läge efter inspelet mot green.


Nigel var kvick att låna min kamera och hade väl sett fram mot att jag skulle tippa baklänges i vattnet efter slaget, men jag höll mig torr och räddade en Bogey.

På hål 9 gjorde Nigel ett vackert Par för fyra poäng...

... och han blev så ivrig att han parkerade lite slarvigt inför pausen.


Tim tog det däremot lugnt trots att hussarna nu låg 2 under i Matchen.


När vi pausat klart gick Nigel och jag ut på hål 10 med stor tillförsikt och alla fyra i bollen träffade Fairway utan att behöva använda den Mulligan som vi oftast tillåter (och brukar behöva) på hål 10.

Men Nicklas vann hålet på ett Par. Nu var vi bara 1 upp. Men efter hål 12 och 13 var vi 3 upp efter ett Par av mig på hål 12 och ett Par av Nigel på hål 13.

Nu kändes det ganska tryggt för Hemmalaget, men efter Jan-Eriks Par på hål 14 och Nicklas Birdie på hål 15 och Par på hål 16 så var matchen "All square".

Nicklas gjorde även Par på hål 17... nu var vi 1 ner och Matchen var "Dormy".

Men på sista hålet fick Bortalaget problem så vi vann, och Matchen slutade alltså oavgjord.
Men vad gjorde det eftersom Hemmalaget vann de tre andra lagtävlingarna.

Individuellt så delade Nicklas och Nigel Poängbogeyn, och jag kom trea 1 poäng efter.
Köpenhamnaren individuellt van jag med Nigel som tvåa och Nicklas som trea.

Men alla prispengar i form av öl gick till Bortalaget. Förutom det så var nog det mest anmärkningsvärda att jag för första gången i min golfkarriär (tror jag bestämt) lyckades rädda minst 1 poäng på varje hål.

Och vi slapp regn. Men kort efter att vi spelat klart kom det rejält med regn. Stundtals skyfall!

Efter tre spelade Matcher mellan de här två lagen har två slutat oavgjort och Bortalaget vunnit en.

Imorgon ska jag spela med Anki och Gunnar klockan 10:15. Gunnar vill ha mig som "slagpåse" (sagt på skämt och med glimten i ögat)...
Vi får väl se hur det går. Om jag kan hålla mig på Fairway så kan jag kanske vinna på bättre erfarenhet av våra svårhanterliga greener (sagt på skämt men med stort självförtroende)...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0