Kul golf idag...

... men regnet anlände fem minuter före 150-pinnen på hål 18.

Idag spelade vi bara trevligt sällskapsspel utan någon enda form av tävling.

Det var Håkan och jag som hade bokat in oss med ett trevligt par från Halmstad med fritidshus i Björnliden.

Mitt golfspel varierade kraftigt. 12 poäng efter första nio hålen, men en tillfällig uppryckning resulterade 29 poäng totalt.

Ingen utdelning för någon av oss på hål 16...


Håkan tillsammans med Yvonne och Lars från Halmstad och Björnliden.

Om vi inte hade fastnat tillfälligt i kö på hål 17 så hade min prognos om regn vid 150-pinnen på hål 18 stämt in.

Kul när prognosen nästan stämmer. Jag tittade på molnen när vi var på hål 14 och berättade för Yvonne att regnet ofta brukar börja på hål 15 eller vid 150-pinnen på sista hålet. Mest på skoj förstås, men den här gången såg jag att oddsen för 150-pinnen var bra.

Och när vi passerat 150-pinnen upphörde den ganska tungdroppande skuren. Och en del häftig med vind fick vi under en kort stund.

Håkans bagvagn med paraply höll på att segla på hans boll vid ett tillfälle.

Vad är det för plikt om egen utrustning kör över bollen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0