Kanelbullematch idag...

.. bortalaget var som vanligt Ann och Jan, men hemmalaget bestod idag av Håkan och Ulf.


Ann fick ett knepigt läge mellan två rötter på hål 8. Jag tycker mig känna igen läget från ett tidigare inlägg i år.


... och rötterna pekade mot flaggan, men däremellan fanns en bunker.
Efter nio spelade hål var det spännande.
Bortalaget var i ledning med 2 hål upp, men i den individuella poängtävlingen så var det bara 1 poängs skillnad mellan oss.

Jan 1:a och jag 2:a.


Vi gick före ett helt koppel av Norska trebollar, men var inte ivägen eftersom vi ibland fick vänta på bollar framför oss. Som här på hål 13.

I det här läget var Ann och Jan 1 upp i matchen. Och dom vann hål 13 och 14.


Vid hål 15 var det vackert solglitter och Håkan tyckte att jag skulle ta en bild.
Men det där med kameror... kameran fokuserade på förgrunden och det vackra glittret i bakgrunden syns inte mer än som något vitt och ovidkommande.


Men jag lyckades träffa fairway på hål 15 och gjorde en Bogey för vinst av hålet och Bogey även på hål 16.
Vi delade hål 17.
1 upp till bortalaget inför hål 18 alltså.

Men vi lyckades inte vinna hål 18 utan delade på 7 i  trots greenträff på fyra. OK att vi studsade och rullade ovanför green på fjärdeslagen, men treputt är ändå en putt för mycket på en normal green. 

Ann och Jan vann en kanelbulle var.
Jag vann den individuella Poängbogeytävlingen.


Kina knallade ut för en runda med sonen Nicklas i den sköna sommarkvällen.

Ann och Jan gick också nio hål till.

Jag åkte hem för att tvätta och pyssla inför kommande resa söderöver. Men jag hann träffa en del golfare på Idregrillen.


Hungriga Engerdalare...


Dan-Rickard var också där och väntar på pappa och syster som besäller mat.



Och Marika och Gabriel med lilla gulliga dottern dök också upp.


När det snabbt blev fullsatt på uteserveringen så hörde jag ett ivrigt kvittrande från sparvarna som brukar plocka smulor från golv och bord, men nu väntade tydligen ett stort kalas.

Och mycket riktig så fick dom det när våra norska vänner avvikit.

Imorgon blir det golf med Nigel, Ann och Jan. Därefter blir det några dagar med golfpaus och kul hälsa på hos mamma, syster, barn och barnbarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0