Golf, Njallamat och rundtur på byn...

Vi spelade först en match mellan hemmalaget Nigel och Ulf mot bortalaget Ann och Jan.

Nigel startade med ett suveränt utslag på hål 1.


En Sandwedge kvar till flaggan...

Vi vann hålet, men efter fyra hål var bortalaget 1 upp i matchen.
Hemmalaget vann hål 5 och därefter delade vi fem hål i rad. Rekord i antal delade hål i följd tror jag.

Min golfsving fick ett lyft från och med utslaget på hål 7. Jag kom på hur jag skulle svinga igenom på ett bättre sätt, och den nya svingen fungerade under resten av dagen.

Efter nio hål var lagen lika och jag hade 19 poäng i scorekortet.
Efter ett bra utslag på hål 10 hamnade inspelet tre decimeter nedanför stupet till vänster om green bland en massa blomstjälkar. Efter fyra försök att träffa bollen, trots att jag knappt såg den, så kom den upp. Men det blev ett streck i protokollet för mig. Men Nigel ordnade delning av hålet.

Efter hål 12 var vi fortfarande lika efter att hemmalaget vunnit hål 11 och bortalaget vunnit hål 12.


Vi hade tur med vädret. Mörka moln tornade upp sig över fjällen i tre väderstreck, men vi slapp regn.


Ann hade som vanligt ett bra utslag på hål 13. Men vi låg alla på fairway vilket är lite ovanligt.

Men hemmalaget vann hålet och delade hål 14.

Jag gjorde ett Par på hål 15 och plötsligt var hemmalaget 2 upp med 3 kvar att spela...

Hål 16 vann Jan åt bortalaget, så nu var det fråga om ett avgörande på hål 17 eller på sista hålet.

Jag gjorde ett Par på hål 17 och hemmalaget stod som segrare med 2/1.

På sista hålet spelade vi en extratävling om bollar. Vinnaren av hålet skulle få de övrigas bollar som pris.
Nigel hade ett riktigt långt och rakt utslag, men hålet svänger lite vänster om man slår så långt, så bollen låg några meter ut i skogen.
Mitt andraslag låg mitt i fairway med ungefär 120 meter kvar till flaggan. Och bakom green hade vi publik. Det var Alf som stod där.

Härligt med publik tänkte jag och försökte se ut som att jag kan svinga en golfklubba. Spikrakt mot flaggan och greenträff, men med en lång uppförsputt för Birdie på en hoppig green. Men det blev Par och jag vann tre golfbollar. Varav en Ordovicium klargul. Den blir bra under skumma höstkvällar. 

Och 37 poäng och sänkning av hcp blev det för mig (med 2 streckade hål).

Efter golfen åt Ann, Jan och jag god mat på Njalla och jag guidade därefter en tur i byn som passagerare. Och jag fick lära mig mycket om vilka delar av byn som byggts under olika tidsepoker eftersom Jan var duktig på att se byggnadsstilar från tiden före och efter gruvtiden i Idre.

Vi besökte nog varenda vägstump på den här sidan Idresjön. Kul och intressant!

Och det hotande regnet kom bara under tiden vi satt och åt läcker mat på Njalla.

En liten kul detalj var att jag körde hem bilen före Njallabesöket och tänkte promenera den lilla biten, men jag fick lift med Alf som tankat på Shell, och var på plats innan Ann och Jan hade stigit ur bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0