Golf med Tim och Johanssons och Alf...

... regnet kom på tee till hål 18 men upphörde före 150-pinnen...



Men före den spännande matchen mellan Nicklas och Jan-Erik mot Alf och Ulf låg Tim och vilade skönt framför sponsorskyltarna.

Och jag undrade om han skulle bli till fördel för Alf och Ulf, eller ett plus för de båda hussarna...

Jag gjorde Par på hål 1 och Alf och Ulf var 1 upp i matchen.

Men efter att vi förlorat hål 3 och Nicklas gjort en Birdie på hål 6 så var vi 1 ned i matchen.


Inför hål 8 var vi lika igen...

Nicklas ordnade ett Par på hål 9...


... och Alf och jag fick diverse problem.

Stockholmarna var alltså 1 hål upp inför sista nio.

I den individuella poängtävlingen hade Nicklas och jag 16 poäng var, medan Jan-Erik och Alf var tätt efter varandra en bit efter.

På hål 14 gjorde Nicklas en ny Birdie och dom var då 3 upp i matchen.
Men Alf gjorde Par på hål 15 och det räckte för att vinna hålet.


Alf vann även hål 16 trots ett och annat misstag på vägen. Tim tyckte att den bollen borde gå att hinna ifatt och gjorde en rusning med vagnen i hasorna.


Jan-Erik fick bättre bollträff, och Tim tappade nog kollen på bollen...


Knepigt läge. Jan-Eriks boll landade före green och rullade höger. Men den blev hängande över högra greenbunkern på några feta grässtrån.


Men Jan-Erik fixade det bra.

Inför sista hålet var matchen Dormy. Jan-Erik och Nicklas var 1 upp.

Vi delade hål 18 och bortalaget vann alltså med 1/0.

Senare blev det Gutgolf med 18 deltagare.

Jag gick i första boll med Per S och Jan-Erik.


Det visade sig senare vara vinnarbollen...

Per vann och Jan-Erik kom tvåa. Tore D kom trea på samma resultat som Jan-Erik, men med lite högre hcp.  Nicklas låg länge trea, men blev nedpetad från pallen av Tore.

Men vad var det här?

När jag kom till bilen såg det ut som att det stod något där som inte var mitt...


Aha, det var förstås Birger som ställt ditt en flaska Champagne efter att jag och Ann och Jan blev vittnen till bravaden. Tack Birger!


Bild från tillfället.


Ytterligare en bild från tillfället med de som ska dela på "skumpan".

Kommentarer
Postat av: Ann

Kul med skumpa! Det var verkligen en glad överraskning. Hälsa Birger och tacka så mycket.

Kram

Ann

2010-08-06 @ 11:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0