Dalarna - Uppland 3/1...

3 upp med 1 kvar att spela alltså...

Dalarna representerades av Birger i toppform och Ulf i rostigt läge efter fyra dagars vila från golfen.

Uppland representerades av Ann och Jan. Ann var i nysänkt form och Jan i halvbra form.

Men fokusen på tävlingen tog lite skada av att vi också hade fokus på ett kul firande av Birgers "Hole in One" tidigare i sommar.

Efter sju spelade hål tog vi en paus och knallade upp i huset vid Knappgårdens tee på hål 16 och firade det vi inte kunde fira när det hände.


Birger hade långt tidigare överlämnat en flaska Champagne, men att dela på en helflaska och spela golf och köra bil efteråt fungerar ju inte. Så jag hade köpt en pytteliten flaska och ett par goda bröd från Mora Kaffestuga igår.


Tack Birger!

Vi släppte förbi några bollar på hål 8 innan vi fortsatte vår match.


När vi var redo att fortsätta kom Any och Helge upp från hål 7, och vi fick en liten pratstund.
Men det var lugnt bakom så vi fick fortsätta medan Any och Helge vilade lite på bänken.

Efter nio spelade hål var Dalarna 4 upp i matchen.
Efter tio hål var vi 5 upp.


Jag fick ett knepigt läge nära den rufsiga gräskanten på bunkern vid hål 11.
Jag provade med att stänga klubban och skicka upp bollen på en pelare av sand.

Jag fick upp sanden, men inte bollen. Men Birger vann hålet för Dalarna och vi var 6 upp...

Därefter spjärnade Uppland emot bra och inför hål 17 var vi bara 2 upp.

Det såg ut att bli ett avgörande på hål 18 som vanligt, men så blev det inte.
Vi vann matchen genom mitt Par på hål 17.

Birger spelade suveränt bra och gjorde 38 poäng och fick uppleva en sänkning.
Ann gjorde 34 poäng. 

Kommentarer
Postat av: Birger

Tack för en underbar dag i trevligt sällskap.

2010-08-21 @ 22:08:20
Postat av: Uffe

Tack själv Birger.



Tack för Champagnen och tack för att jag fick vinna tillsammans med dig!

Ulf

2010-08-21 @ 22:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0