Andra dagen och final i Spa-tävlingen...

... Nigle och jag fick nu spela i samma boll som Jocke och Björn. Golfpro Jocke och pappa Björn.
Härligt med en gratis golflektion även om Jocka inte bjöd på några tips om hu vi skulle förbättra vår sving eller putt, men vi fick ju se hur han svingade en golfklubba i 18 hål.

Bara det var ju värt priset för maten igår kväll.


Vi startade på hål 12 och sprang kvickt uppför "Mördarbacken" efter två spelade hål.
Det var lite kyligt men vi slapp regn.

Här ett par bilder på gänget vid sjuttons tee.

Och Nigel tog också en bild. Luvan på Jockes huvud åkte av så småningom eftersom vi också fick sol.
Nigel och jag landade på 39 poäng vilket var en förbättring från gårdagens 36 poäng.


Peter och Johan från Lexö som driver en del restauranger på Idre Fjäll hade 37 poäng igår och låg alltså 1 poäng före oss från gårdagen.
Här visar Johan var flaggan finns på hål 10 innan Peter ska slå ut...
Om jag inte fattat fel så var det Peter som spelade bra första halvan idag, och Johan som räddade andra halvan.


Nigel kunde inte stanna till prisutdelningen på grund av gäster på Knappgården, men han ville vänta in Ann och Jan för att säga hej då. Här berättar Ann att dom gjorde 42 poäng idag efter att ha legat 1 poäng efter oss igår... kul!


Jocke redovisar vår score för Pål och han visar att vi spöade Pron och farsan..


Många var vi som väntade på prisutdelning. Här är tjejhörnan med grabben Lars.
Fler bilder utan kommentarer. Alla väntade för att applådera eller hämta pris.











Men så blev det samling och prisutdelning vid "Rondellen".


Fredrik och Mats hanterade prisutdelningen.


Nårmast hål på hål 3 var Stefan. Jocke i vår boll var drygt 7 meter från hål uppskattade Jocke, så vi mätte aldrig.
Jag var cirka 4 meter från hål men 4 millimeter från green eftersom den rullade ut i foregreen.

Jocke slog en bra drive på hål 7 och fick flytta fram skylten.

Kul att få vara med och se. Men den var bara drygt 260 meter...


Mari vann damernas Long Drive - igen. (201 meter tror jag att Fredrik sa)


Och Jockes drive var längst. Jag tror att Peter var längre men en bit ut i ruffen...

Och så blev det dags för den "riktiga" prisutdelningen.


Gubbarna som ledde stort igår och höll undan. Dom vann alltså.
Herr Westergård höll ett trösterikt tal om banans skick med hopp om en lyckad framtid med nya teen, nya greener och nio nya hål.


Andra plats togs av två duktiga herrar.


Och Ta-Da-- Ann och Jan knep den sista pallplatsen med 42 poäng för dagen.


Snyggast klädde golfspelaren Peter kom tillsamman med Johan fyra.
Peters drive på hål 7 var längre än Jockes, men inte på fairway.


Herr och fru Bryngelsson kom på femte plats med samma poäng som jag och Nigel, men i omvänd ordning och med lägre hcp. Dom hade 39/36 och vi hade 36/39.


Tack för en kul tävling Nigel.

Vi vann fritt spel en torsdag till söndag på Idrefjällens GK nästa år. Och om vi ringer Idre Turism så kan dom även ordna boende...

Jag funderar på att ringa kommunen och konvertera priset till något annat som handlar om golf. Dels för att bidra till en större upplevelse för Nigel och mig, och kanske till och med sparade pengar för kommunen, men också för att bidra till lite marknadsföring av kommunen och golfbanan.

Nu när det behövs som mest.

OCH APPROPÅ Marknadsföring (och Gutgolfen):

Jag har talat med några gutar om finalen i gutgolfen. Med tanke på de otursamma greenerna i år så känns det fel att ha en final med en stor prispott. Bätte att skjuta på den till början av nästa år när banan är mer rättvis.

Och tjejerna har ett bra förslag. Avslutning på tjej- och gutgolfen med hälp av en gemensam buss till Trysil. Det låter kul! Men vi kan ju ändå spara merparten av prispengarna ( helst alla tycker jag) från i år till en final nästa år.

Sprid vidare och kom med synpunkter om ni har avvikande argument. Jag ska försöka spika upp en informatin om de nya idéerna på klubbens anslagstavla när jag upppdaterat läget i Gutgolfen och räknat pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0