Tre som spelade åtta hål skargolf idag

Alf, Erling och jag spelade åtta hål, varav de första i strålande sol

(Uppdatering)

Erling spelar in till green på hål 10 (som kommer att bli hål 1 på blivande nya "slinga B"

Efter hål 2 B (nuvarande hål 14) så övergick vi till hål 3B

Stor premiär nu alltså!

Erling slog ut med en järn-7
Alf gjorde lika och slår här sitt andra slag på hål 3B

Jag kan berätta att det kändes som ett Par 7... minst....

Vi spelade bara fram till ravinen före green och avstod från att spela in mot green.
Vi hoppade över hål 4B  och fortsatte i stället med nuvarande hål 5, 6, 7, 8 och avslutade med hål 18.

På hål sju hade Alf ett högt inspel från 90 meter mitt på green och fick låna greenlagare av mig...

Tyvärr blev bilden suddig. Kameran hade kanske blivit svettig efter så många golfslag.
Men tala om "bite", bollen låg i sitt eget nedslagsmärke. Och nära flaggan tror vi att det var...

Två glada herrar redo att slå ut på hål 8

Och när vi började närma oss hål 18 så hade vi publik nära flaggan.
Enda hålet med flagga.

Birger var där och jag fick till min glädje ropa foore eftersom Birger stod så nära flaggan och min boll for rätt väg...

Birger hade varit på Burusjön och fiskat och tog en tur till banan för att se om det fanns spår efter golfare.
Vilket det gjorde.



Parkeringen har väl aldrig haft så många bilar på plats vid den här tiden på året.

Efter golfen åt Erling och jag lunch på Njalla och tog sedan en tur upp till Fjällbäckens tomtområde.


Husbygge nummer 1 (ett parhus) i förgrunden och bakom skymtar hus nr 2

4 hus är nu mer eller mindre färdiga. Här en bild på hus 3 med Idre Fjäll i bakgrunden


Jag hade tänkt åka skidor på eftermiddagen, men eftersom solen gick i moln och det blev besvärande flatljus redan på golfbanan så avstod jag.

Det är ett märkligt fenomen när alla kontraster försvinner de närmaste metrarna runt fötterna. Man visste inte om man gick på skaren eller svävade en halvmeter ovanför...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0