Lite utflykter idag i småregn, snöfall och dimma...

... men nu har det klarnat upp och solen skiner utan att man ser röken av något vulkanutbrott på Island...

Balkongbild efter utflykterna


Utlykterna tidigare gick till Atelje G, golfbanan, Klingforsen, Nipfjället och Idre Fjäll

Herr G målar mest på förmiddagarna... här är en blå dam på gång som jag gillar skarpt.
Jag har sett den i några tidigare varianter också

I bakgrunden en större målning som har ändrat karaktär lite då och då under ett antal veckor...

På golfbanan så behövdes bara en dag med utslag från gräskullen bakom rangen. Nu är det snart fyra utslagsmattor framtinade efter att vi sparkade bort lite snö igår.

Lätt snöblandat regn snabbar på snösmältningen


Fairway på hål 18

Jag tog också en promenad ut till mitten av fairway på hål 1. Där var det ett flera cm tjockt lager av skridskois innan snön föll i december. Och den isen trodde jag skulle finnas kvar under snön...

Men icke! Det var visserligen lite rutten is i botten, men den hade förmodligen luckrats upp underifrån eftersom det inte fanns någon nämnvärd tjäle när den frös till.

Så antagligen är det inte alls lika illa som man kunde befara när man såg all blankis i december.
I alla fall inte på fairway.


På väg till Klingforsen tillsammans med Erling så tog jag en bild mot green på hål 6.
Det smälter undan fort nu.

En ensam trana tutade efter kompisar högt över våra huvuden



Flödet i forsen har inte börjat öka, men isen krymper

På väg upp till Nipfjället fotograferade jag en stuga där det kanske bodde en fransk familj till i morse.

Som syns på bilden så snöade det lite där uppe. Jag ska återkomma om den franska familjen.
Jag råkade träffa dom på Lodjuret igår och vi pratade lite (på engelska) eftersom jag har bott i Paris i tre år och förstår en del franska, men saknar ordförråd och mod för att börja prata på språket.

Dom är på väg hem till Marseille nu, och eftersom dom fick min bloggadress så ska jag försöka skriva ett litet inlägg på franska någon dag framöver.

På Idre Fjäll var det dimmigt och lätt blötsnöande när vi hälsade på...


Därefter åt vi lunch på Njalla.
Imorgon fredag blir det troligen hemlagad schnitzel och kanske fiskgratäng på Njalla.
Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0