Kort fredag?

Sista april och skärtorsdag är inte slut än för mig...
... nyss hemkommen från en helkväll hos Angela och "Herr G" så är jag pigg på att framkalla och dokumentera kvällens bilder och intryck.

En grå och snöblandad plaskdag övergick till uppklarnande och en del sol vid sextiden.
Jag var på väg till Arnes ateljé för att titta på lite målningar med Staffan och Arne själv..

Jag var där i god tid och hann ta några bilder när solen började krypa fram.


Övervåningen på härbret i eftermiddagssol.

Staffan kom med bil så vi fick prata om målningar och affärsverksamheter i Idre utan öl eller whiskey. Men vi hade salta pinnar också, och hade jättetrevligt i gäststugan som är tillfällig utställningslokal.

Efter bilbesöket så knallade Arne och jag in till Angela för att göra henne sällskap.
Hon hade redan ätit. Men Arne och jag fick också ta del av en fantastisk rumänsk kyckling...
 
... och ett glas gott rött.

Efter ytterligare en tid med kul prat om livet så drack vi kaffe med lite cognac.

Därefter blev det en kvällsmacka innan jag skulle gå hem till mig.

Barkbröd! och skinka, rödlöksmarmelad, stiltonost, hemgjord lingonssnaps och ...
... minns inget mer ;-)

Tack Angela och Arne för ett trevligt slut på en lurig dag och en kul början på en lång fredag.

Nu ska jag läsa sista kapitlen i en Mankell "Den orolige mannen", som varit spännande till tre fjärdedelar.

Kallt ute? Nej det är bara minus någon halv grad i snön och minus en kvarts grad i luften.

Men natten till lördag kan det bli minus 5, och då kan det eventuellt bli en första golfrunda på skare... men jag tvivlar.

Tidigare år har vi skargolfat runt mitten på april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0