En kall dag på golfbanan

Erling och jag spelade 18 hål på rangen enligt den modell jag beskrivit ett par gånger tidigare

Jag antecknade antal slag och gick sedan hem och räknade ut resultatet i tre olika tävlingar.
Scratch, poängbogey och match. I poängbogeyn räknade jag två poäng för bogey på alla hålen.

Jag vann scratchtävlingen med bara 3 slag. Trots att jag gjorde 35 poäng och Erling hade hyfsade 28. Men jag gjorde 12 i på hål 16..
Matchen vann jag med 4 upp och 3 kvar att spela. 

Men å andra sidan var det nog jag som ganska enväldigt avgjorde vilka bollar som hamnade i greenbunkrar eller vattenhinder... ;-)

Alf dök upp när vi var på hål 5, så han fick träna på egen hand. Han pluggade en boll djupt en knapp meter framför 170-metersflaggan med en järnfemma! Tyvärr orkade jag inte hämta kameran när vi var där för att plocka tillbaka bollarna, men det såg fräckt ut...


Erling och jag frös och packade ihop efter en timme, men Alf laddade vidare med ett par hinkar som han egenhändigt plockade ihop i säkerhet bortom 200 meter medan Erling och jag slutförde vår tävling.


Två glada gutar. En het och en frusen ...

Erling kommenterade flera gånger min järnfemma som gick som ett spjut gång efter gång. Och det gjorde den verkligen. Ända tills jag själv svarade och höll med. Efter det slog jag två sockets och en topp med järnfemman...

Så fort man tror att klubban gör jobbet utan att man är med själv så går det oftast illa  ;-)

Just nu har det snöat lätt i Idre sedan drygt en timme... burr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0